- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

محافل قرآنی سنگر فعالیت‌ مسئولانه انقلابی هستند

سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در محفل انس با قران دانش آموزان شهرستان نهاوند گفت: جلسات قرآنی سنگرهای مهم و راهبردی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند و مبارزان و مجاهدان خستگی ناپذیر و شهیدان والامقام از دامان این محافل برخاستند و موجب اعتلای فرهنگ حقیقی قرآن در جامعه شدند.

وی با اشاره به نقش معلمان قرآن در گسترش فرهنگ دینی افزود: یک معلم قرآن نه تنها با آموزش و گفتار خود، بلکه با کردار و عمل صالح خود نیز می تواند مربی و رهنمای جوانان و نوجوانان به سوی اخلاق ناب اسلامی و زمینه ساز درک بهتر از معارف الهی باشد.

 از داستان‌ها و حکمت‌های قرآن کریم عبرت و درس گرفته شود

حجت الاسلام نظیری با تاکید بر لزوم درس آموزی و عبرت گرفتن از داستان ها و حکمت های قران کریم گفت: در داستان حضرت یوسف (علیه السلام) که در قرآن از آن به تعبیر احسن القصص یاد شده است می خوانیم که این نبی الهی گرفتار مشقات و سختی های دنیوی می شود و افراد ظاهربین گمان می کنند که این سختی ها بی ثمر و بیهوده خواهند بود. اما تقدیر خداوند بر ان بود که یک تمدن بزرگ شرک و بت پرستی به دست این پیامبر الهی سرنگون و نابود گشته و یک تمدن عظیم توحیدی جایگزین آن شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: تعلیم قرآن، مبارزه و ایستادگی در برابر جبهه استکبار است که در هر دوره مصداقی دارد. مصداق آن در دوره ای نمرود و در دوره ای دیگر فرعون بود و امروز آمریکای جنایتکار نماد استکبار و ظلم و تعدی است و بر مسلمین واجب است که چه به لحاظ نظامی و دفاعی و چه از جنبه های فرهنگی و اقتصادی در برابر آن ایستادگی کنند.