- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مرغ های خریداری شده توسط پشتیبانی امور دام در ماه رمضان وارد بازار خواهد شد

جوجه‌ریزی

به گزارش روزانه نیوز محمد نظرپور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از تولیدات مرغداران استان دچار ضررمالی شده اند، اضافه کرد: در شرایط عادی دو میلیون قطعه‌ای که تولید و وارد بازار شد، جذب می‌شد اما در شرایط فعلی ۵۰ درصد از تولیدات مازاد بود و روی دست مرغداران ماند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به افت قیمت مرغ در همدان با بیان اینکه مرغداران برای بازار شب عید برنامه ریزی داشتند اما متأسفانه به علت شرایط به وجود آمده  کروناویروس باعث شد جشن‌ها و مهمانی‌های مردم کنسل شود و مرغداران متضرر شدند، خاطر نشان کرد: : در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام برای کمک به تولیدکنندگان اقدام به خرید مرغ کرده و تاکنون ۲۱۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری کرده است.

 

وی افزود: در بهمن و اسفندماه سال گذشته پنج میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی داشته است و مرغ های حاصل از این جوجه ریزی از ۱۵ اسفند وارد بازار شد.

 

نظرپور با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ وارد بازار شده است، گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه از جوجه ریزی های اواخر بهمن در واحدهای مرغداری باقی مانده است که به مرور وارد بازار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۱۴۰۰ دوره در استان همدان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود، افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

 

معاون جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به رشد ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری استان در فروردین امسال، افزود: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۷۶ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷ درصد رشد داشته است.