- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

طنین نوای «یا مهدی ادرکنی» در شب نیمه شعبان

سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام «محمد هادی نظیری»ضمن تبریک فرا رسید نیمه شعبان المعظم و میلاد سراسر پرخیر و برکت مصلح کل، موعود امم، حضرت مولانا بقیةالاعظم امام عصر (عج) به همه منتظران آن حضرت، بی شک جهان بشری امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه حضور آن منجی یگانه عالم هستی می‌باشد، افزود: او نه تنها امید شیعیان و مسلمانان بلکه امید همه بشریت می‌باشد و امروز همه به ویژه علما باید نقش خود را در عصر غیبت به بهترین وجه ایفا کنند، چون حضرتش در عصر غیبت امر را به فقهاء و علما امت واگذار نمود.

وی با بیان اینکه شکی نیست که خداوند به دل‌های شکسته مؤمنین نظر رحمت انداخته و با عنایت امام زمان علیه السلام دعای آنها را مقرون به اجابت خواهد نمود، ادامه داد: امید است خداوند به حق صاحب این شب عزیز فرج امت را با ظهور امام المنتظر حضرت مهدی علیه السلام هرچه زودتر مقدر فرماید، و طبق فرموده قرآن کریم و روایات با ظهور حضرت صاحب زمان (عج) صالحان در زمین حکمفرما می‌شوند.

جوانان بهترین افراد برای تحقق مهدویت هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه جوانان بهترین افراد برای تحقق مهدویت هستند، خاطر نشان کرد: بهترین افرادی که می‌توانند امام زمان (عج) را در مسیر خود یاری دهند جوانان و افرادی هستند که پر شور و آینده گرا هستند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به طرح «نذر همدانی؛ سیل مهربانی» با هدف تأمین ۳۰ هزار بسته حمایتی برای خانواده‌های ضعیف استان همدان از طریق کمک‌های مردمی اجرا می‌شود، اضافه کرد: اجرای پویش‌های مختلف مانند پویش نذر و قربانی با عنوان هر روستا یک قربانی، ذبح قربانی به نیت سلامتی و فرج امام زمان(عج) جمع‌آوری کمک و نذورات برای خانواده‌هایی که با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند  و پویش بخشش اجاره‌بها را از دیگر اقدامات ستاد مردمی و کمیته فرهنگی و تبلیغ برشمرد که با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه روحانیون و مداحان می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی به صورت مجازی نسبت به برپایی مراسم جشن نیمه شعبان اقدام کنند، گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، حسنیه ها و اماکن مقدس «فضای مجازی» ظرفیت مهمی در برگزاری آئین‌های فرهنگی و معنوی نیمه شعبان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه جشن نیمه شعبان در ۴۰۰ مسجد شاخص استان همدان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری طرح استغاثه به امام زمان (عج) در سالروز ولادت این بزرگوار برگزار می شود و ادعیه و زیارت‌نامه‌ها در ایام شیوع ویروس کرونا در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه از طریق بلندگو پخش می‌شود و امکان حضور مردم وجود ندارد.

دعا کردن، در معارف اهل‌بیت (ع) به‌عنوان ابزاری سرنوشت‌ساز یادشده است

وی ادامه داد: در معارف اهل‌بیت از دعا به‌عنوان ابزاری سرنوشت‌ساز یادشده است به‌گونه‌ای که دعا در سرنوشت دنیا و آخرت انسان اثربخش است و قضا و قدر الهی را تغییر می‌دهد و موجب رفع بلا برای انسان می‌شود. اگر به دعا با این دید نگاه کنیم چیزهایی از خداوند می‌خواهیم که در زندگی ما نقش مهم و سرنوشت‌سازی دارد. یکی از رموز استجابت دعا این است که دیگران را بر خود مقدم بداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: برنامه نورافشانی شام میلاد منجی عالم بشریت امام مهدی(عج) قرار است از روی پشت‌بام مجموعه فرهنگی عین القضات توسط معاونت فرهنگی هنری شهرداری همدان انجام شود به‌گونه‌ای که مردم با رفتن به پشت‌بام منازلشان بتوانند آن را مشاهده کنند.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه‌ای که قرار است شب نیمه شعبان به‌صورت ملی از صدای و سیما بخش شود افزود: در استان همدان نیز ساعت 20:50 دقیقه شب نیمه شعبان مردم می‌توانند به پشت‌بام منازلشان بیایند تا ازآنجا شاهد یک برنامه زیبای نورافشانی باشند.