- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

نجات بیش از 1200 نفر در سال۹۸ توسط آتش نشانان همدان

آتش نشانی

به گزارش روزانه نیوز آتشپاد محمدرضا بیاناتے با اعلام این مطلب گفت:از آغاز سال تا پایان اسفند ماه 98 تعداد 166519 تماس(میانگےن روزانه 456 تماس) با سامانه 125 همدان برقرار شده است ڪه از این تعداد3546 مورد منجر به عملیات گردیده، 8596 مورد جهت راهنمایے و مشاوره، 17740 تماس اشتباه،16 مورد اعلام حریق ڪذب و متاسفانه 136497 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی افزود:از 3546 عملیات انجام شده طے سال گذشته 1945 عملیات اطفاء حریق، 1601 عملیات امداد و نجات و 123 عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی اظهار ڪرد : پوشش گیاهان خودرو با 893مورد، وسایل نقلیه با 236مورد، اماڪن مسڪونے با231 مورد ، باغات و فضاے سبز با 129 مورد و مراڪز تجارے با 106 مورد بیشترین ڪاربرے عملیات هاے اطفاء حریق را شامل گردیده است.

وی با اشاره به اینڪه 1919عملیات اطفاء حریق در محدوده جغرافیایے شهر همدان و 26عملیات خارج از آن انجام شده است افزود: علت بروز 707 مورد از حادثه هاے آتش سوزے عمدے، 1207 مورد غیر عمدے و 20 مورد نیازمند ڪارشناسے است.

ریےس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان با اشاره به انجام ۱۶۰۱ عملیات امداد و نجات در سال گذشته گفت: نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا 307مورد، نجات حیوانات با ۲۷۸مورد ، نجات افراد محبوس شده دراماڪن مختلف با ۲۷۹ مورد مهار حیوانات با ۲۴۹مورد، رفع آبگرفتگے و نجات در سیلابها با ۱۱۸ مورد و رهاسازے اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام مختلف با ۱۱۱مورد بیشترین نوع عملیات هاے انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینڪه ۱۵۹۰ مورد از عملیات هاے امداد و نجات در محدوده شهر همدان و۱۱ مورد خارج از آن بوده است گفت: بیشترین ڪاربرے این عملیات ها اماڪن مسڪونے با ۹۸۴مورد، وسایل نقلیه با ۲۰۳ مورد و مراڪز تجارے با ۶۴ مورد بوده است.

آتشپاد محمدرضا بیاناتے با اشاره به اینڪه ۷۵ نفر ازجمله ۴ اتش نشان در حوادث آتش سوزے و ۱۳۲نفر از جمله ۲اتش نشان در حوادث امداد و نجات مصدوم و ۲۳ نفر فوت شده اند تصریح ڪرد: آتش نشانان در سال گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگے ۱۱۷۳ را در عملیات هاے امداد و نجات و۸۱نفر را در حوادث اطفاء حریق و نجات داده اند.

وے با اشاره به آموزش ۱۲۷۹۰ نفر درسال گذشته خاطرنشان ڪرد: طے این مدت ۹۸۴ دستورالعمل و طرح ایمنے و ۴۳۶ تاییدیه طرح ایمنے براے ساختمانها صادر شده است.

ریےس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان با تاڪید بر استمرار طرح پایش سطح ایمنے اماڪن مختلف اعلام ڪرد: از آغازسال ۹۸ تا پایان اسفند ۳۰۶ مورد پایش از اماڪن ادارے ،تجارے، آموزشے، درمانے، خدماتے و…. انجام شده است.

وی با اشاره به انجام ۱۲۳ مورد عملیات احتیاط حریق و حوادث در سال ۹۸ تصریح ڪرد:۵۸ عملیات به دستور شوراے تامین، ۴۹مورد در اماڪن حساس و حیاتے و ۱۶ مورد در مناسبت هاے مختلف بوده است.