- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

برگزاری کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی»

کارگاه مجازی

به گزارش روزانه نیوز مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان همدان با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که شیوع ویروس «کووید- 19» موجب اخلال در برنامه های آموزشی تاریخ شفاهی این دفتر شده است، کارگاه اصول تاریخ شفاهی را به شکل مجازی و با وسعت استانی برگزار خواهیم کرد.

 

حامد زمان میرآبادی هدف برگزاری این کارگاه را معرفی اصولی تاریخ شفاهی، کشف استعدادها و ارتقای سطح دانش فعالان این عرصه دانست و تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی دیگری همچون مصاحبه، پیاده­سازی، تدوین، برگزاری جلسات نقد کتاب نیز در دستور کار دفتر فرهنگ و  مطالعات پایداری حوزه هنری همدان قرار دارد.

 

وی تاریخ شفاهی را ابزاری برای دستیابی به تحولات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی در مقاطع مختلف تاریخ اعلام کرد و افزود: مصاحبه نبض کار و قلب تاریخ شفاهی است و تربیت مصاحبه گران جوانِ پرسشگرِ متخصص، می تواند عاملی کلیدی در جهت رشد، تقویت و ارتقای سطح تاریخ شفاهی استان باشد.

 

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان همدان وضعیت تاریخ شفاهی در استان را مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: استان همدان دارای نویسندگان توانمند و برتر کشوری در عرصه تاریخ شفاهی است و حوزه هنری استان همدان با بهره گیری از این ظرفیت مناسب کتاب های قابل توجهی چون «حدیث حاضر غایب»، «ملازم اول؛ غواص»، «دوماشال» و «هما» را در سال 1398 تولید کرده است.

 

گفتنی است کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» به شکل رایگان برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره می توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09187500892 ارسال نمایند.