- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

سپاه پناه مردم در همه حوزه‌ها است

رئیس قوه قضائیه

به گزارش روزانه نیوز آیت الله رئیسی در حاشیه بازدید از رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی نیروی زمینی سپاه گفت: توفیقی است برای بنده که از توانایی‌های مثال زدنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بازدید داشته باشم.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی شهید آیت‌الله صدوقی، بیمارستان مجهز و به روز و کار ارزشمندی بود، تصریح کرد: این توانایی که پیرو دستور قرآن کریم مبنی بر «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است، از جمله توانایی‌هایی است که امروز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتو رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا وجود دارد. این توانایی برای مردم بسیار امیدبخش و برای دشمنان بسیار ناامیدکننده است.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: این توانایی که نیروهای مسلح ما می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، به برکت انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز هر جا سخن از خدمت است، نام سپاه می‌درخشد، بیان داشت: در کمک و مساعدت به مردم در حوزه آفات و بلایای طبیعی و همچنین خدمتگزاری به مردم در مقابل ویروس منحوسی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، نام سپاه می‌درخشد.

 

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش عظیم که از سوی قرارگاه امام رضا (ع) در سراسر کشور توسط نیروهای مسلح و ازجمله نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود و به میدان آوردن نیروهای جهادی در این عرصه و اینکه طلاب و بسیجیان در این میدان در کنار مردم هستند و مردم احساس تنهایی نمی‌کنند، کار بسیار ارزشمندی است.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به گزارش هایی که توسط فرماندهان بیان شد، گفت: این گزارش‌ها حاکی از آن است که سپاه با تمام توانایی در میدان و در کنار مردم حضور دارد تا به مردم امید دهد و پناهی برای مردم باشد.

 

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: امروز اگر این جمله را به کار ببرم، حتماً مبالغه نیست که سپاه پناه مردم در همه حوزه‌ها ازجمله در حوزه خدمت رسانی و سازندگی است. هرجا سخن از یک پروژه عظیم ملی است، نام سپاه می‌درخشد و این مجموعه با استفاده از با تجربه‌ترین و متخصص‌ترین نیروها کارها و پروژه‌های عظیم کشور را انجام می‌دهد.

 

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: آنچه قرآن کریم به ما می‌آموزد، برخورد با شرور نفسانی و انسانی است و این یعنی در مقابله با افراد شرور، مستکبر و ماجراجو که می خواهند امنیت کشور را به خطر بیندازند، ایمان داشتن، استقامت داشتن، ایستادگی کردن و دشمن را زمین گیر کردن. در عرصه‌های مختلف در شرق و غرب کشور، در هوا و دریا و زمین جلوه‌های ایستادگی سپاه در مقابل شرارت‌های دشمن از جمله آمریکایی‌ها را دیده‌ایم که چگونه در برابر این شرارت‌ها به خدا پناه برده و به خدا پناه بردن یعنی ایمان داشتن در دل و مقاومت در عمل و ایستادگی.

 

وی افزود: آنجا که مسئله بلایای طبیعی مطرح است، قرآن کریم به ما می‌گوید در برابر هرچه از شرور در طبیعت وجود دارد، مانند سیل و زلزله و وبای جدید (بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب) باید به خدا پناه برد؛ منتهی پناه بردن به خدا یعنی پناه بردن به قوانین تکوینی خدا. قوانین تکوینی خدا فراهم کردن همین تجهیزاتی است که در تدارک آنها از بهترین متخصصان و ابزار استفاده شود تا مردم احساس آرامش و امنیت کنند. این کاری است که عزیزان در سپاه انجام می‌دهند.

 

آیت الله رییسی با بیان اینکه تجهیز کردن بیمارستان‌های صحرایی کار بسیار ارزشمندی است، ابراز امیدواری کرد خدمت امروز سپاه پاسداران و بسیج در مورد ارائه بسته‌های معیشتی به مردم، کمک به فقرا و نیازمندان، خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از سیل و زلزله و اینگونه حوادث و همینطور ساخت بیمارستان‌های مجهزی که امروز به عنوان پشتوانه مدافعان سلامت ایجاد شده است، بتواند پشتوانه ارزشمندی برای کشور باشد.

 

وی تصریح کرد: این اقدامات جلوه‌هایی از تبدیل تهدید به فرصت است و نویدهایی که داده شد، بسیار ارزشمند است که ان‌شاءالله گام‌هایی که در آینده برداشته می‌شود، برای کشور ماندگار باشد.

 

آیت الله رییسی ادامه داد: خداوند به همه شما اجر و پاداش خیر عنایت کند. کار همه سرداران و فرماندهانی که در سراسر کشور در قرارگاهی به نام مبارک علی ابن موسی الرضا (ع) و در اجرای امر مطاع فرمانده معظم کل قوا تمام قابلیت‌های مجموعه نیروهای مسلح ازجمله سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای جهادی را برای خدمتگزاری در حوزه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی به میدان آوردند، کار بسیار ارزشمندی است.

 

وی ادامه داد: این توانایی، هم به مردم اطمینان می‌دهد که مجموعه‌ای توانمند کار بهداشت و درمان را دنبال می‌کند و هم موجب ناامیدی دشمنان خواهد شد.

 

رییس دستگاه قضا در پایان ضمن تشکر و قدردانی از فرماندهان و نماینده، ولی فقیه در سپاه بیان کرد: این کار مبارک و ارزشمندی است که در سراسر کشور رقم خورده است و از تمام شما کمال امتنان و سپاس را دارم./ مهر