- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

بسته های معیشتی توسط گروه‌های جهادی در همدان توزیع شد

بسته معیشتی

به گزارش روزانه نیوز علی قراباغی با اشاره به اجرای رزمایش «کمک مومنانه» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: جلسه‌ای در این راستا برگزار شده که اطلاع‌رسانی لازم در مورد این رزمایش انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و سردار مجیدی؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در این جلسه بیان کرد: قبلا ستاد مردمی مقابله با بیماری کرونا با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده بود و از آنجا که اقدامات ما نیز با آن موازی‌کاری می‌شد، هماهنگی‌هایی صورت گرفت و در مجموع در سطح استان قرارگاهی به نام قرارگاه مواسات مومنانه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در قالب این رزمایش از این پس مجموعه‌های گروه‌های جهادی از جمله کسانی که در قالب ستاد مردمی فعالیت داشتند، با هم فعالیت خواهند کرد که تمام ظرفیت بسیج، سپاه و خیرین را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان، طبق دستور فرمانده کل سپاه اقشار آسیب‌پذیر خصوصا کسانی که زیر پوشش نمادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند، مورد حمایت قرار گرفته‌اند که از این پس کار با انسجام بیشتری انجام خواهد شد.

قراباغی با اشاره به اینکه تمام امکانات سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی، خیرین و نهادهای همسو جمع می‌شوند و رزمایش سراسری بزرگ را برگرفته از فرمایشات رهبری با واژه مواسات و کمک مومنانه اجرا می‌کنند افزود: قرار است در این راستا بسته‌های یکسانی در سطح کشور به ارزش تقریبا ۴۰۰ هزار تومان در دو مرحله یعنی اوایل و بعد از اواسط ماه رمضان توزیع شود.

وی با بیان اینکه نیازمندان مبتلا به کرونا، زندانیان، افراد دارای مشاغل فصلی و فاقد درآمدی در قالب این رزمایش حمایت می‌شوند خاطرنشان کرد: اصل کمک‌ها و حمایت‌ها توسط سپاه انجام می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه کمیته‌بندی خوبی در استان انجام شده است خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه جهادی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و شرایط موجود توزیع شده اما از این پس با انسجام بیشتر و با هماهنگی با سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این اقدام علاوه بر ضدعفونی، غربالگری، قرنطینه مناطق روستایی و غسل و دفن فوتی‌های کرونا توسط گروه‌های جهادی و بسیجی است./ فارس