- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ارتقای کیفیت فضای سبز شهر دغدغه مدیریت‌شهری همدان است

علی فتحی شورا شهر
به گزارش روزانه نیوز علی فتحی در کمیسیون خدمات شهری شورا با محوریت بررسی مناقصه شرایط پیمانکاری فضای سبز، افزود: همواره تأکید داشته‌ایم که دفترچه پیمان باید منصفانه و واقعی تنظیم شود که عدالت بین پیمانکار و شهرداری رعایت شود تا در حقوق کارگران فضای سبز اجحاف نشود.

 

وی افزود: ارتقای کیفیت وضعیت فضای سبز شهر، دغدغه اساسی مدیریت‌شهری همدان بوده است که خوشبختانه امسال تلاش کردیم از حالت روزمرگی، خارج شود.

 

فتحی بیان کرد: پس از گذشت سالیان سال که سیستم مدیریت فضای سبز شهری به‌صورت کاملاً سنتی و حجمی مدیریت می‌شد، در حالی که باید در قالب آمار و ارقام دقیق بهصورت علمی‌تر انجام شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا ادامه داد: با پیگیری‌های کمیسیون خدمات شهری شورا همراه با همکاری و همراهی سایر اعضای شورا، تغییرات اساسی و عمده درقراردادهای پیمان فضای سبز انجام شد که این تغییرات در بخش‌های مهم و مختلف بندهای قراردادهای سابق، انجام شده است.

 

فتحی با تأکید بر اینکه با جدیت پیگیر مشکلات پیمانکاران خواهیم بود؛ معتقد است: نگاه سنتی به فضای سبز، پاسخگو نیست و باید در تمام عرصه‌ها، نظر علمی و کارشناسی لحاظ شود.

 

وی اظهار کرد: حقوق و مزایای امسال کارگران فضای سبز شهرداری همدان در قالب قراردادهای جدید، افزایش چشمگیری داشته است.

 

تغییر نظارت از قالب حجمی به کارگاهی همراه با جزئیات کامل در قالب لایه‌های ‏GIS از دیگر موارد اصلاح شده در سالجاری است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه گفت: اقدامات اولیه و مکاتبات با مراجع قانونی در راستای جذب کارشناسان ناظر فضای سبز که دارای سابقه درشهرداری هستند، در قالب نیروهای شرکتی صورت پذیرفته است.

 

فتحی از کاهش پیمانکاران فضای سبز از 18 به 8 پیمانکار خبر داد و عنوان کرد: هدف از تغییرات افزایش کیفی حقوق و مزایای امسال کارگران شهرداری به‌منظور حفظ، اجرا و ارتقای سطوح فضای سبز شهری است که در این راستا با توجه به قراردادهای جدید، نیروهای کیفی و جوان به‌کار گرفته خواهد شد و تمام حقوق و مزایای کارگران پرداخت می شود.