- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

باید با تدابیر فرهنگی کاهش حوادث جاده‌ای را رقم بزنیم

پناهنده راهداری

به گزارش روزانه نیوز مصطفی پناهنده ضمن عرض تبریک به مناسبت هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل افزود: استفاده از فناوری‌های نوین در حمل و نقل هوشمند به کار گرفته شده تا هوشمند سازی در بخش راهداری نهادینه شود.

 

پناهنده با بیان اینکه مبحث راهداری پیچیده، پرهزینه و سنگین و افزایش بهره وری در حمل و نقل مطرح است، یاداور شد: حمل و نقل هر کشور به عنوان زیرساخت توسعه مطرح است به گونه ای که ۹۰ درصد حمل و نقل توسط محورهای جاده‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس باید جاده‌ها را به‌گونه‌ای حفظ و نگهداری کنیم که بیشترین بهره وری از آن حاصل شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه اگر در حفظ جاده‌ها موفق نباشیم آثار و تبعات آن هزینه‌های اضافی به دنبال خواهد داشت، بیان داشت: در استان همدان ۵ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه وجود دارد و از آنجا که همدان با پنج استان کرمانشاه، کردستان، قزوین، لرستان و مرکزی هم مرز است باید به وضعیت جاده‌ها توجه شود.

 

پناهنده با بیان اینکه همدان راه ارتباطی غرب کشور به مرکز کشور است، ابراز داشت: در استان همدان ۸۵ کیلومتر آزاد راه وجود دارد که ارتباطی غرب به مرکز کشور است.

 

گفتنی است : در استان همدان ۳۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.