- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

عزمی برای ساماندهی روزبازارها وجود ندارد

علی فتحی شورا شهر
به گزارش روزانه نیوز علی فتحی نطق پیش از دستورجلسه صحن شورا ضمن انتقاد از کم‌توجهی شهرداری به حوزه روزبازارها، اظهار کرد: جلسات متعددی در یکسال گذشته برای رفع مشکلات روزبازارها تشکیل شده؛ اما تاکنون اقدامی در این زمینه، صورت نگرفته است.
فتحی با تأکید بر تعیین شماره و کد برای کسبه روزبازارها، افزود: این اقدام در راستای مشخص شدن کسبه‌ها نسبت به کسبه‌های متفرقه، بسیار تأثیرگذار است.

 

وی گفت: تعیین خط کشی و حدومرز بساط هر کسبه هم از تأکیدات کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورا برای تسهیل در عبورومرور بود که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان؛ مدیریت قاطع و مستمر مأمور شهرداری و برخورد با کسبه‌های خاطی در ساماندهی روزبازارها را ضروری دانست و تأکید کرد: لباس فرم برای کسبه، بساط‌گسترها و کیسه زباله برای نظافت و تمیزی بازارهای روزانه تهیه و توزیع شود؛ اما هنوز اقدامی در این زمینه مشاهد نمی‌شود.
فتحی با بیان اینکه محدوده زمانی برای پایان کار بازار در طول سال باید تعیین شود، اظهار کرد: طبق بررسی صورت گرفته، مقرر شد نیمه نخست سال 99، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ظهر و نیمه دوم امسال، ساعت ۱۵ ظهر فعالیت داشته باشند.
وی همچنین با تأکید بر جلوگیری از ورود کسبه‌ها و بساط‌گستران متفرقه به بازار، گفت: کنترل برای عدم بساط و پارک خودرو در ورودی منازل، نهادها، سازمان‌ها و پیاده‌راه‌ها ضروری است.
فتحی بر عدم بساط در ورودی کوچه‌ها و میانه بازار برای تسهیل رفت‌و‌آمد شهروندان تأکید کرد و گفت: تعیین ظرفیت و گنجایش بازار و جلوگیری از ورود بی‌رویه کسبه بازار هم امری ضروری محسوب می‌شود که همچنان مورد تأکید کمیسیون بوده است.
عضو شورای شهر همدان؛ همکاری مأموران راهور و انتظامی برای ایجاد نظم و انضباط بازار را نیز ضروری دانست و یادآور شد: استقرار سرویس بهداشتی در روزبازارها و واریز عوارض شهرداری به صورت ماهیانه در قالب عملیات بانکی نه به شیوه دستی و سلیقه‌ای، باید انجام شود.