- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ارزشهای ما متعلق به قشر خاصی نیست

بنیاد حفظ اثار

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان سردار ظفری در شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان همدان از تشکیل این شورا در سطح استان با 8 کمیته تخصصی و همه شهرستانها با مسئولیت فرمانداران خبر داد .

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان افزود : سال 1399مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است که در این راستا ستاد ویژه ای تشکیل شده و دستورالعل کشوری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد : ایران اسلامی به عنوان الگویی برای ملت های مسلمان و آزادی خواه یاد می شود و امروز نسل جوان ما نیازمند آگاهی لازم از آرمان ها و ارزش های رزمندگان دفاع مقدس اند و چگونگی آن می بایست بیش از پیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

سردار ظفری با بیان اینکه امروز بیش از هر چیز درسطح جامعه نیاز به انسجام، همدلی و وحدت داریم افزود : در نظام دینی برای تحقق حکومت جهانی همه مسئولند و هر متولی در هر مسئولیتی باید در این راستا گام بردارد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان دسته بندی و تقسیم بندی های غیر واقعی آحاد جامعه را سمی مهلک برای پیشبرد اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی بر شمرد و تاکید کرد : تقسیم بندی های غیر واقعی جامعه را با مشکل مواجه می کند و ارزشها متعلق به قشر خاصی نیست.

وی افزود : رمز ماندگاری و برجسته بودن سردارانی چون سلیمانی،همدانی و سلگی این است که اندیشه های بزرگی داشتند و به همه اقشار جامعه بر محور گفتمان دینی و ارزشهای دفاع مقدس نگاه می کردند و متاثر از نگرشهای سیاسی جامعه را دچار انشقاق و تقسیم بندیهای سلیقه ای و غیر واقعی نمی کردند.

سردار ظفری با بیان اینکه بسیاری از فعالیتهای ما در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه تبلیغی دارد یادآور شد : لازم است با نهادسازی،نمادسازی،اجماع،عقلانیت،ساختارسازی و جریان سازی ارزشهای دفاع مقدس بدنبال گفتمان سازی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

وی افزود: وقتی گفتمان دینی و اسلامی جای خود را به گفتمان سیاسی می دهد از ارزشها فاصله می گیریم و در چنین شرایطی باورها و اندیشه های جامعه دچار انحراف و مستعد نفوذ دشمن می گردد.

سردار ظفری در پایان با اشاره به ابلاغ دستوالعمل چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواستار تدوین و اجرای برنامه های اثر گذار متناسب با مفاد ابلاغ شده به دستگاههای اجرایی و تقویم دفاع مقدس شد.