- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

انتخابات در همه حوزه‌ها تأیید شده است

وزیر کشور

به گزارش روزانه نیوز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز (سه شنبه) در جلسه ویدئو کنفرانس استانداران در بحث انتخابات با تشکر از زحمات همه دست اندرکاران در انتخابات اظهار داشت: موضوع انتخابات از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و در واقع از دستاوردهای بلند انقلاب اسلامی انتخابات است و در انتخابات سرنوشت مردم به دست خودشان تعیین می‌شود.

 

وی ادامه داد: هر چه مشارکت بالا باشد، می‌تواند در مقبولیت و مشروعیت تأثیر بگذارد.

 

وزیر عنوان کرد: در این دوره از انتخابات اعم از بررسی صلاحیت‌ها و اجرای انتخابات به گونه‌ای بود که کمترین شکایت را داشتیم و آن درصد خیلی کم از (شکایات و اعتراضات) نیز در بررسی منجر به نتیجه خاصی نشد و ما تقریباً بدون هیچ گونه اختلافی نتیجه را اعلام کردیم و در نتیجه نهایی شورای نگهبان نیز تمام حوزه‌ها تأیید شد.

 

رحمانی فضلی افزود: اکنون انتخابات تمام شده است و منتظر هستیم مجلس یازدهم به زودی تشکیل شود.

 

وی تصریح کرد: ما انتخابات الکترونیکی را تقریباً در این دوره در تمام ۲۱ فرآیند به غیر از شمارش آرا به کار گرفتیم و فقط در بحث شمارش آرا نتوانستیم با شورای نگهبان به هماهنگی برسیم و امیدواریم برای انتخابات پیش رو که میاندوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری خواهد بود، بتوانیم این مرحله را نیز با شورای نگهبان نهایی کنیم.

 

وزیر کشور در پایان گفت: در این خصوص آزمایش‌هایی را انجام دادیم که موفق بود و دستگاه‌های احراز هویت که موفق عمل کرد و امسال حتی یک گونه رأی تکراری نیز نداشتیم./ مهر