- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

حضرت خدیجه (س) مظهر ایثار و بزرگ‌ترین پشتوانه پیامبر اسلام بود

نطیری سازمان تبلیغات

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام محمد هادی نظیری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) همسر گرامى حضرت محمد {ص} با بیان اینکه او یک الگوی نمونه برای زنان و مردان جامعه می باشد چرا که در وجود ایشان ارزش ها و کمالات انسانی فراوان بوده است، افزود: او تمام ثروت، امکانات اقتصادی و هستی خویش را در راه رضای حق بخشید و نیز با حمایت های روحی، روانی و اجتماعی از پیامبر در ترویج اسلام و پیشبرد اهداف آن نقش بسزایی داشت و با این کار نام خویش را به عنوان الگوی واقعی و راستین تاریخ آفرینش ثبت نمود.

 

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) ازلحاظ فردی شخصیتی بودند که فضائل قابل‌توجهی داشتند، اظهار داشت: ایشان در عصر جاهلیت که ساکنین سرزمین حجاز از فضائل اخلاقی دور بودند لقب طاهره یعنی عفیف و پاک‌دامن گرفتند. پیامبر اسلام نیز در مورد آن حضرت فرمودند که؛ ایشان صدیقه امت من است و این نشان از شخصیت پاک آن حضرت است که مانند صدف، گوهری به نام کوثر را در دامن خود پرورش دادند که یازده نور پاک از آن به وجود آمد.

 

یاد حضرت خدیجه(س) در میان مردم نهادینه شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: لازم است یاد حضرت خدیجه(س) در میان مردم نهادینه شود و از زندگی این بانوی بزرگ اسلام عبرت گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه صحنه‌های متعددی از این حضور را در انقلاب اسلامی ایران شاهد بوده‌ایم، افزود: این روزها ایام رحلت بی بی دو عالم حضرت خدیجه (س) با مناسبتی تقارن یافته به طوری که رزمایشی برای مواسات، همدلی و برادری بین آحاد امت انقلابی و اسلامی شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام  نظیری اضافه کرد: این بانوی بزرگوار، نخستین زنی بود که به رسالت پیامبر ایمان آورد و با تمام توان و ثروت خود به یاری دین اسلام برخاست، و جایگاه و نقش حضرت خدیجه (س) در سخت ترین دوران تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست او در دوران بعثت با حمایت های مادی ومعنوی خویش از پیامبر اکرم (ص)نقش مهمی را در تثبیت و گسترش اسلام ایفا نمود.

 

وی ضمن تأکید بر ترویج و گسترش نام حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) در جامعه گفت: حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) مظهر ایثار و بزرگ‌ترین پشتوانه پیامبر اسلام بود و ایشان مظهر ایثار مال و وفاداری به پیامبر اسلام و از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های پیامبر بودند.

 

درود خدا بر خديجه

خديجه كبرى چنان مقام والايى داشت كه خداوند عزوجل بارها براو درود و سلام فرستاد . طبق روايتى از حضرت امام محمد باقر (صلوات الله علیه و آله) : پيامبر اكرم (صلوات الله علیه و آله) هنگام باز گشت از معراج ، به جبرئيل فرمود : «آيا حاجتى دارى ؟

جبرئيل عرض كرد : خواسته ام اين است كه از طرف خدا و من به خديجه سلام برسانى
در روايتى ديگر مى خوانيم : روزى خديجه به طلب رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) بيرون آمد .

 

جبرئيل به صورت مردى با وى رو به رو شد و از حضرت خدیجه سلام الله علیها احوال رسول خدا (صلوات الله علیه و آله)را پرسيد . خديجه نمى توانست بگويد رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) در كجا به سرمى برد . او مى ترسيد اين مرد از كسانى باشد كه قصد كشتن پيغمبر(صلوات الله علیه و آله) را دارد . وقتى كه خدمت آن حضرت رسيد و قصه باز گفت ،حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) فرمود : آن جبرئيل بود و امر كرد كه از خداتو را سلام برسانم.