- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

کشاورزان سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند

کشاوری پیشه ور

به گزارش روزانه نیوز شهرام پیشه ور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در صورت انجام  ندادن مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با آفت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت، افزود: اینکه کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند .

 

وی با بیان اینکه ۳ عامل بیماریزای سن غلات، علف‌های هرز و زنگ زرد در این شرایط مزارع کشاورزان را تهدید می‌کنند و کشاورزان باید با تهیه سموم مجاز مزارع خود را محافظت کنند، اضافه کرد: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع جو را در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار است .

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، از کشاورزان استان همدان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

 

پیشه ور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی افزود: در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

 

وی بابیان اینکه تا چهارم اردیبهشت ماه در اراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ هکتار و در اراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ هکتار و در مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه در ۶ هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی و ۶ هزار و ۱۸۶ هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی گندم دیمی و آبی استان همدان علیه سن غلات سمپاشی شد.

 

وي افزود: كشاورزان توصيه كرد نوع مبارزه با آفات را با كارشناسان حفظ نباتات مشورت كنند و سموم را از كلينيكهاي گياهپزشكي تهيه كنند و همچنين در كنترل سن غلات مشاركت خود را افزايش دهند.