- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت‌شهری برای توسعه و تقویت بورس منطقه‌ای همدان

قره باغی شورا شهر

به گزارش روزانه نیوز حسین قراباغی در بازدید از دفتر منطقه‌ای بورس همدان گفت: شهرداری همدان، سهام‌دار مجموعه‌های مختلفی در سطح شهر است که می‌توان به‌منظور ارتقای جایگاه بورس، از آن بهره‌گیری شود.

وی؛ ظرفیت کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر را فرصت مناسبی برای تقویت همکاری‌های بیشتر با دفتر منطقه‌ای بورس همدان دانست.

قراباغی، با توجه به اینکه شهرداری همدان، سهام‌دار شرکت سیاحتی علی‌صدر، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و دهکده توریستی گنج‌نامه است، خواستار تشکیل جلسه تخصصی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری با حضور شهردار، مدیر بورس منطقه‌ای و مدیران مجموعه های یاد شده برای ترغیب حضور در بورس منطقه‌ای همدان شد.

وی؛ نگاه سید سعید شاهرخی، استاندار همدان برای توسعه اقتصادی و تقویت سرمایه‌گذاری در استان را قابل تحسین و مثبت دانست و خواستار توجه ویژه استاندار و توصیه به مدیران علیصدر، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و دهکده توریستی گنج‌نامه همدان برای حضور در بورس شد.

 اسکندری: ضعف دانشِ بورس در همدان

مدیر دفتر منطقه‌ای بورس همدان نیز در این جلسه دانش سرمایه‌گذاری و پذیرش در بورس همدان را ضعیف دانست.

علی اسکندری افزود: در این راستا کلاس‌های آموزشی در بورس همدان تشکیل می‌شد که متأسفانه تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی گفت: رایزنی‌های بسیاری به‌منظور تقویت و رونق بورس همدان با شرکت‌های متعدد صورت پذیرفته است که می‌تواند برای آنها جذب مالی خوبی داشته باشد؛ اما شاهد بودیم استقبال چندانی برای ورود به بورس نداشتند.

اسکندری، سرمایه‌گذاری در بورس را مولد دانست و عنوان کرد: در نهایت این مهم موجب رونق تولید و اشتغال‌زایی خواهد شد.

مدیر منطقه‌ای بورس همدان؛ فروش سهام شستا و سهام عدالت، همچنین هدایت آن به سمت بازار بورس را حرکت ارزشمندی در شرایط کنونی دانست.

اسکندری از اینکه حجم نقدینگی به جای سرمایه‌گذاری در مسکن، دلار و طلا به سمت بورس هدایت می‌شود؛ ابراز خرسندی کرد.

وی عدم آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح از سرمایه‌گذاری در بورس را از نقاط ضعف آن دانست و خواستار ورود آگاهانه مردم در این حوزه شد.

اسکندری همچنین گفت: در راستای آگاهی در شرایط کرونایی به دنبال برگزاری کلاس‌های مجازی آموزشی هستیم که پس از مهار کرونا نیز این کلاس‌ها در دفتر بورس منطقه همدان فعالیت خواهد داشت.

مدیر منطقه‌ای بورس همدان در خاتمه توسعه فیزیکی شرکت‌های کارگزاری در بورس همدان را از گام‌های دیگر برای تقویت آن عنوان کرد.

در این جلسه، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان، اساتید کمیته اقتصاد و سرمایه‌گذاری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، دبیر و مشاور کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز حضور داشتند.