- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

جذب 28 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در شهرستان همدان

برق همدان

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام فلاحی نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با مدیرعامل و معاونین این شرکت دیدار کرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این دیدار صمیمی با اشاره به جذب 13میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در امور یک برق همدان اظهار داشت: راه‌اندازی پست موبایل همدان 6 و احداث فیدرهای این پست از جمله اقدامات اجرایی بود که باعث کم شدن طول فیدرها در سطح شهر و بهبود ولتاژمشترکین در رینگ اول شد.

 

شیرزاد جمشیدی افزود: با احداث پست منطقه عبدالرحیم قهاوند و افزودن 3 فیدر به شبکه مشکل ضعف ولتاژ و مشترکین جدید آن منطقه برای خرید انشعاب رفع شد.

 

وی با اشاره به تأمین برق 3 هزار مشترک جدید در امور برق همدان یک طی سال گذشته عنوان کرد: ایجاد رینگ بین خطوط پست‌های مختلف در راستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و مدیریت خاموشی‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تبدیل 10 کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار به‌منظور مقاومت در برابر حوادث غیر مترقبه و شرایط نامساعد جوی در حوزه امور برق همدان یک ادامه داد: در این طرح 290 اصله تیر فرسوده نیز تعویض شد.

 

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های عملیاتی برای تعمیر و نگهداری خطوط و تجهیزات از وظایف اصلی این شرکت است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان جزء اولین شرکت‌هایی است که در مدیریت خاموشی‌ها و تعمیرات در زمینه‌های مختلف گام‌های موثری برداشته است.

 

جمشیدی با اشاره به تعویض 700 مورد انشعاب معیوب در حوزه امور برق همدان یک یادآور شد: با سرمایه‌گذاری در حوزه  نیروگاه‌های خورشیدی نیز 3 نیروگاه 7 مگاواتی به ظرفیت تولید برق استان اضافه شده است و احداث یک نیروگاه 7 مگاواتی دیگر در منطقه عبدالرحیم قهاوند در دست پیگیری است که امید است امسال به نتیجه برسد.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امور برق همدان 2 و جذب 95 درصدی اعتبارات در این امور عنوان کرد: 14.5 میلیارد تومان طی سال 98 برای اصلاح و توسعه شبکه‌ها در این حوزه هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خارج شدن فیدر سد اکباتان از حالت بحرانی، تامین برق شهرک صنعتی بوعلی (بنکداران)، ایمن‌سازی و اصلاح شبکه برق بازار همدان و تبدیل سیم‌های مسی شبکه روستایی به کابل خودنگهدار به‌طول 10 کیلومتر را از اقدامات اجرایی امور برق همدان 2 برشمرد.

 

وی با اشاره به تأمین برق 3 هزار و 770 مشترک جدید در این امور افزود: تعداد یک هزار و 45 کنتور معیوب نیز در حوزه برق همدان 2، اصلاح و تعویض شده است.

 

جمشیدی تصریح کرد: در بحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی نیز به جد پیگیر هستیم، چراکه علاوه بر تولید به سطح درآمد اقشار مختلف کمک می‌کند.

 

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری بسیج، کمیته امداد و بهزیستی استان، 470 مشترک برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی شناسایی شد که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات اجرایی نشد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: شهرستان فامنین از احداث این نیروگاه‌ها استقبال خوبی داشت که در حال حاضر سرآمد احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی است.

 

وی با بیان اینکه برق شهرستان همدان پایدار است، گفت: احداث دو پست 63 کیلوولت نیز امسال در دست پیگیری داریم.

 

ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی باید فرهنگ‌سازی شود

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه برق، آب  و گاز مهم‌ترین احتیاجات شهروندان است که باید تامین شود، گفت: باید مشکلات را از نزدیک بررسی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی کرد.

 

حجت‌الاسلام حسین فلاحی اظهار داشت: هدف از این دیدارها پیگیری نیازها و درخواست‌های مردمی است که به ما انتقال داده شده تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های محروم استان، فامنین و قهاوند است، افزود: اگر زیرساخت‌های اصلی در این شهرستان‌ها تامین شود، مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد و از مهاجرت 20هزار نفر به شهرها جلوگیری می‌شود.

 

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نگاه ما در پیگیری پروژه‌ها باید استانی باشد چراکه توسعه شهرستان‌ها توسعه استان را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید» تصریح کرد: این امر کار مضاعف را می‌طلبد بنابراین باید قوانین دست و پا گیر را کنار بگذاریم و با اقدامات اساسی در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

 

فلاحی با بیان اینکه پروژه‌هایی که هزینه‌بر بوده و اولویت ندارند باید کنار گذاشته شوند، گفت: بحث ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی نیز باید فرهنگ‌سازی شود.

 

وی با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ابراز داشت:  طرح‌ هادی روستایی 10 سال است که بازنگری نشده که این امر باید پیگیری شود و شرکت‌ها نیز آمادگی اجرای پروژه‌های زیرساختی را داشته باشند.

 

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهر همدان مقدار و تعداد خاموشی‌ها بسیار کم شده است، گفت: این مرهون تلاش و همت مدیران و کارکنان شرکت توزیع برق استان است.