- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

تشکیل شورای اجتماعی محلات مصداق بارز تحقق عدالت محوری در شهر است

سلماسی شورا شهر
به گزارش روزانه نیوز رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، افزود: شورای اجتماعی محلات یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی شهر محسوب می شود که بارویکرد محله محوری در راستای افزایش همکاری، تعاون و همدلی اجتماعی می تواند پاسخی به نیاز مدیریت شهری در اداره ی مناسب تر امور شهری باشد.

 

سلماسی شوراهای اجتماعی محلات را حلقه واسط بین شهروندان و مدیریت شهری برشمرد و اضافه کرد: شورای پنجم سعی دارد این ارتباط و تعامل دوسویه را تداوم و استمرار بخشد.

 

وی با اشاره به شروع فعالیت شورای اجتماعی محلات در 12 محله، از سال گذشته، یادآور شد: ضروری است شورای اجتماعی محلات در تمامی محلات شهر فعال شود .
ضرورت اختصاص بودجه برای شورای اجتماعی محلات
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان محله محوری را از مهمترین شاخصه های شورای اجتماعی محلات دانست و گفت: محله محوری در افزایش مشارکت شهروندان در امور شهری بسیار موثر است همچنین می تواند توسعه  شهر و تحقق توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

 

سلماسی توجه به عدالت محوری را مهم دانست و افزود:  امسال باید در برنامه های شورای اجتماعی محلات نیازسنجی های لازم صورت پذیرد و خواسته‌های شهروندان در برنامه‌ریزی شهری لحاظ شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برخی از مطالبات شهروندان نیاز به بودجه دارد، گفت: لازم است حداقل یک درصد از بودجه آموزش شهروندی شهرداری به شورای اجتماعی محلات اختصاص یابد.

 

این عضو شورای شهر همدان بر نامگذاری محلات تاکید کرد و افزود: باید اطلاعات هر محله به صورت کامل به عنوان سند هویت آن محله در قالب تابلوی معرفی در ابتدای محله مورد نظر نصب شود .

 

سلماسی در پایان سخنانش تاکید کرد: طرح های شورای اجتماعی محلات باید نتیجه بخش باشد و پس از اجرا در بازه زمانی پیش بینی شده در اهداف آن طرح، مورد ارزیابی قرار گیرد.