- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

برای انتقال آرمانها و ارزشهای حقیقی به کودکان و نوجوانان تلاش شود

نست هم اندیشی

به گزارش روزانه نیوز فرماندار شهرستان همدان پس از استماع گزارش فعالیتهای گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان که همزمان با شعار در خانه بمانیم و تعطیلی مراکز زیر مجموعه این کانون و سایر مراکز آموزشی بصورت مجازی برای بهره برداری جامعه هدف تدوین و اجرایی شده است ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان این مجموعه گفت : علیرغم تعداد ماموریتها و دستگاههای اجرایی مسئول در حوزه امور فرهنگی و هنری جایگزینی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور نداریم که به این شکل با انسجام و بصورت تخصصی فعالیتهای برجسته و قابل توجه برای کودکان و نوجوانان اجرا نماید.

حسین افشاری افزود : آنچه جامعه به آن نیاز دارد علاوه بر توجه به سلامت جسم، کسب مهارت و علم، پرورش روح و نیاز به امید و نشاط است که به برکت انقلاب اسلامی دین جایگاه خود را پیدا کرده و بعنوان یک جامعه عاطفی و مهرورز باید برای انتقال آرمانها و ارزشهای حقیقی تلاش کنیم .

وی با اشاره به تلاش فرهنگی غرب برای القاء مصرف گرایی، تجمل گرایی و فروپاشی کانون خانواده اضافه کرد : گاهی ارزشها به شکل وارونه ای برای جوانان جلوه داده می شود که باعث می شود فرزندان ما با اغفال از ارزشهای واقعی در خود احساس کمبود کنند و لذا فضای آموزشهای ما باید مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام و توسط افرادی ارایه شود که مقید به این آرمانها باشند.

در این دیدار، مدیرکل کانون ضمن معرفی کامل پیک امید مجازی فعالیت‌های این پیک را در ایام قرنطینه‌گی تشریح کرد

ضرابی‌زاده گفت: از همان روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشور و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی کانون جزء اولین دستگاه‌های فرهنگی خدمات‌رسان بود که در این ایام خدمات ویژه و شایسته‌ای را به قشر کودک و نوجوان آغاز کرد و هنوز هم در حال انجام است و با شعار هر کتابخانه یک گروه مجازی، سعی در ایجاد ارتباط با اعضا کودک و نوجوان خود دارد تا آنها را از فشارهای روحی و روانی در امان نگه دارد و سطح تاب‌آوری آنها را ارتقادهد.

مدیرکل کانون استان سپس پیک امید را فعالیتی جهادی و داوطلبانه توصیف کرد و گفت: مربیان و کارشناسان کانون استان در ایام خانه‌نشینی بیکار ننشستند و با تولید بالغ بر 700 اثر در قالب فیلم‌های کوتاه 2 تا 3 دقیقه‌ای در حوزه انیمیشن، اوریگامی، قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی و… با بارگذاری 65 اثر منتخب بر روی سایت سراسری پیک امید، جزء استان‌های فعال در این زمینه است.

 

وی تصریح کرد، علاوه بر تولید این آثار، انجمن‌های مختلفی نظیر انجمن شعر، داستان، انیمیشن، سرود، قصه‌گویی و… در فضای مجازی نیز فعال است و مربیان و کارشناسان از این طریق با اعضای مراکز خود در ارتباط هستند. هم‌چنین برگزاری مسابقات امام آرزوها تولدت مبارک به مناسبت نیمه‌شعبان و مسابقه جشن گل‌وگلدان از دیگر فعالیت‌های شاخص کانون در این دوران است.