- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

موردی از ابتلا به کروناویروس در کودکان بهزیستی همدان مشاهده نشده است

حاتمی بهزیستی

به گزارش روزانه نیوز حجت‌الله حاتمی افزود: ضمن اجرای تمام دستورالعمل هایی که از طریق سازمان بهزیستی برای استان ها تدوین و ابلاغ شده،  تمامی پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز در این مراکز در حال اجرا است.

 

وی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه ی این مراکز بیان کرد: تست علائم حیاتی و تب سنجی به صورت روزانه برای کودکان انجام می شود و خوشبختانه تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به کروناویروس در این مراکز مشاهده نشده است.

 

حاتمی درباره وضعیت سلامت پرسنل مراکز نگهداری کودکان نیز گفت: این افراد به سبب نوع کار و محدودیت هایی که دارند، به منظور حفظ سلامت کودکان موظف به رعایت تمامی نکات بهداشتی هستند و گواهی سلامت نیز دریافت کرده اند به طوریکه افراد شاغل در این مراکز با توجه به فعالیتی که در این شرایط خاص دارند، از طلایه داران عرصه سلامت محسوب می شوند.

 

وی در رابطه با مراقبت های غذایی کودکان در روزگار کرونایی اعلام کرد: مراکز نگهداری کودکان طبق دستورالعمل های ارائه شده موظف به رعایت تمام نکات بهداشتی برای تهیه غذا هستند و این فقط محدود به ایام قرنطینه نمی شود ضمن اینکه رژیم و برنامه غذایی کودکان متناسب با سن و نیاز آنها برنامه ریزی شده است.

 

حاتمی در رابطه با شرایط نگهداری و مراقبت از کودکان در مراکز بهزیستی مطرح کرد: ۱۴ مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در استان همدان وجود دارد که تمامی آنها در قرنطینه کامل هستند، این مراکز از نور کافی و تهویه مناسب برخوردار بوده، ورود و خروج پرسنل با رعایت تمام نکات بهداشتی صورت می گیرد و ملاقات با کودکان ممنوع است تا ویروس به کودکان منتقل نشود.

 

وی ادامه داد: آموزش های بهداشتی و خودمراقبتی به کودکان بزرگتر داده شده و پرسنل این مراکز با آموزش هایی که دیده اند در حال خدمت رسانی به کودکان هستند و تلاش می کنند با رعایت کامل نکات بهداشتی به روند عادی زندگی کودکان کمک کنند.

 

حاتمی خاطرنشان کرد: برنامه های تحصیلی کودکان از طریق فضای مجازی پیگیری می شود و فعالیت های فوق برنامه و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان مانند حفظ سوره یس، مسابقه نقاشی «قهرمان من» و برنامه های متعدد فرهنگی دیگر در حال اجرا شدن است که گزارش کار آنها به صورت مرتب برای ما ارسال می شود اما به منظور حفظ حریم کودکان نمی توانیم اسامی آنها را اعلام کنیم./ ایسنا