- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

روابط عمومی باید در انجام رسالت اطلاع رسانی، صادقانه عمل کند

راهداری همدان

به گزارش روزانه نیوز صدیقه فکری به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط‌ عمومی با اشاره به اینکه رسانه‌ها هم در انعکاس اخبار ادارات دولتی با هدف اطلاع مردم از خدمات رسانی دولت باید صداقت داشته باشند، افزود: مردم خواسته خود را برای رسانه‌ها مطرح می‌کنند و نگاه تیزبینانه خبرنگاران منعکس کننده کاستی‌ها می‌شود.

 

 

او افزود: ثمره یک تعامل صادقانه اطلاع مردم از شیوه و نوع خدمات و اطلاع دولتمردان از خواسته‌های مردم است، بیان علت و معلول و یقینا تعامل رسانه و روابط عمومی عامل این ارتباط است و نقش موثری را در بهبود شرایط دارد و در این بین روابط عمومی‌ها به لحاظ تعهد و مسئولیت ذاتی الزام بیشتری در حفظ تعامل مناسب دارند.

 

 

فکری در ادامه با اشاره به اینکه آگاهی در همه موارد موجب روشنگری است هم درجنبه اطلاع رسانی وهم اطلاع یابی از موارد انتقادی است، یادآور شد: هدف اصلی روابط عمومی خدمت درست وارتقاء در امور است، علی رغم ظهور شبکه‌های مختلف مجازی و سرعت انتشار اخبار، محتوا و منبع خبر برای مردم دارای اهمیت ویژه‌ای است.

 

 

مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان تأکید کرد: رسانه‌ها به عنوان منبع موثق خبر شناخته شده اند و اخبار و اطلاعات منتشره تاثیربسزایی در موفقیت کاری روابط عمومی‌ها داشته و ما را در رساندن به هدف یاری خواهد کرد.

 

 

فکری همچنین به مهمترین وظیفه روابط عمومی اشاره کرد و بیان داشت: اطلاع رسانی و ایجاد تعامل با رسانه ها، اطلاع یابی، برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان، مسئولان و همکاران و از سوی دیگر ایجاد تعامل بین دستگاه‌های مرتبط و در نهایت صداقت، آگاهی، پشتکار، صبوری، اخلاق مداری و عشق از جمله مهمترین وظائف است.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه عامل موفقیت هر روابط عمومی اشراف کامل به وظایف و چگونگی سیر انجام اموردر حوزه فعالیتی محل خدمت است، تأکید کرد: غفلت از امور موجب تاخیر در اطلاع رسانی و تبعات ناشی از آن خواهد بود.

 

 

فکری اضافه کرد: ارتباط با واحد‌های مختلف اداری و تفحص در امور برای تکمیل اطلاعات، اطلاع رسانی به موقع و سریع، تعامل با رسانه‌ها برای دریافت بازخورد فعالیت‌ها و اطلاع از خواسته‌های مخاطبین، دستیابی و آموزش لازم برای بهره گیری ازتکنولوژی و امکانات روز در زمینه اطلاع رسانی و اطلاع یابی، بخشی از وظایف روابط عمومی برای اشراف بر اموربوده و نکته حائز اهمیتی که بیانگر تاثیر گذاری اخبارو اطلاعات است سرعت عمل در ارائه اخبار به رسانه است که سبب تاثیر گذاری و نیل به اهداف سازمانی خواهد شد.

 

 

صدیقه فکری، کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی سمینار سالانه روابط عمومی‌های کشور، موفقیت در ارزیابی‌های سالانه استانداری و کسب رتبه برتر استانی در سال‌های ۹۱، ۹۶، ۹۷ را در کارنامه کاری ۹ ساله خود دارد.