- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مشارکت جوانان در تصمیم سازی ها یک ضرورت است

فرماندار همدان

به گزارش روزانه نیوز فرماندار همدان با همراهی مدیر روابط عمومی فرمانداری ضمن حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری برنا در استان همدان طی نشستی با سرپرست و خبرنگاران این خبرگزاری به سوالات طرح شده پاسخ داد.

فرماندار همدان در دفتر خبرگزاری برنا :

 

-خبرگزاری برنا رسالت مهم خبر رسانی بویژه در حوزه جوانان عهده دار است و خبرگزاری نسل جوان و مورد اقبال قرار گرفتن از سوی نسل جوان خیلی مهم است.

 

-بدون حضور جوانان نمی توانیم تصمیم موفقی برای جوانان بگیریم و اعتقاد داریم مشارکت آنها در تصمیم سازی ها ضروری است.

 

-با سازماندهی هیات اندیشه ورز جوان شهرستان همدان امکان حضور برگزیدگانی از جوانان را براساس تخصص و علاقه مندی خویش در کارگروههای تخصصی و جلسات فراهم کردیم.

 

-برخی از آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان ناشی از ضعف معناگرایی و هویت یابی است که در این حوزه با تغییر نگرش به برخی از ارزشها دچار چالش شده ایم.

 

-آمار طلاق و خودکشی گویای این مسئله است که باید برای جوانان تبیین کنیم فلسفه زندگی مقابله و مبارزه با مشکلات است نه تسلیم شدن در برابر کمبودها و مسایل و مشکلات پیرامونی .

 

-سیاست آرام کردن فضای اجتماعی برای تمرکز بر پیشبرد اهداف و برنامه های سند راهبردی در سطح شهرستان را همواره مد نظر قرار می دهیم.

 

– استاندار همدان برنامه محور است و از بدوکار اهداف و شاخص های مشخص در بخشهای مختلف اقتصادی،زیربنایی، اشتغال،سرمایه گذاری،گردشگری و سایر حوزه های ماموریتی دولت تحت عنوان سند راهبردی استان را بر اساس سه ساله پایانی برنامه ششم توسعه تدوین و به دستگاههای اجرایی ابلاغ کردند.

 

-نیل به اهداف برش شهرستانی سند راهبردی استان برای ما بسیاار با اهمیت است و آن را اولویت کار می دانیم چون اعتقاد داریم بر این اساس ضمن پرهیز از موازی کاری با هم افزایی توان همه مجموعه ها در یک راستا متمرکز بر اهداف مشخص است.

 

-در حوزه بهداشت و درمان کلینیک تخصصی امید و چند مرکز جامع سلامت و دیگر مراکز بهداشتی طی سالهای اخیر به بهره برداری رسیده، بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان نیز از جمله طرحهای اولویت دار ما در شهرستان است که امیدواریم هر چه سریعتر آماده بهره برداری بشود.

 

-اکنون از نظر وضعیت شیوع ویروس کرونا استان و شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و همچنان توصیه می کنیم افراد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حتی المقدور از حضور در مراکز عمومی و پر جمعیت خودداری نمایند.

 

-با توجه به حواشی ایجادشده توسط رسانه‌های غربی و همچنین مثلث عبری، عربی و غربی در خصوص آرامگاه استرومردخای رئیس انجمن کلیمیان کشور و نماینده منتخب ایرانیان کلیمی در مجلس یازدهم از این مجموعه بازدید کرد و در نشستی مقرر شد حفاظت و نگهداری آرامگاه «اِستر و مُردخای» با مشارکت میراث فرهنگی و انجمن کلیمیان انجام پذیرد . تاکنون انجمن کلیمیان ایران مسئولیت این آرامگاه را برعهده داشته است.