- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ضرورت تشکیل اداره کل املاک و درآمد شهرداری

کاوسی شورا شهر

به گزارش روزانه نیوز اکبر کاوسی امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا افزود: شهرداری همدان در فرصت یک ماه آینده باید اداره کل درآمد و بانک املاک را تشکیل دهد.

وی اضافه کرد: با تشکیل بانک املاک شهرداری می تواند آمار واطلاعات املاک خود را داشته باشد.

کاوسی با بیان اینکه شهرداری باید نحوه اعمال ماده ۱۰۱ در مناطق مختلف را به شورا اعلام کند، یادآور شد: در این زمینه تاکنون اقدامی مشاهده نشده و هیچ گونه دستورالعملی برای شورا ارجاع داده نشده است.

این عضو شورا تاکید کرد: شهرداری با تشکیل بانک املاک باید جدول بر اساس مولفه های مختلف از جمله ارزش ملک به شورا ارائه دهد که در بحث ماده ۱۰۱ به چه صورت اقدام خواهند کرد.

کاوسی با بیان اینکه تشکیل اداره کل درآمد و املاک در راستای تشکیل خزانه داری کل است،اظهار داشت: یکی از اهداف ما از راه اندازی اداره کل درآمد نحوه هماهنگی در امر محاسبات است چراکه اعمال سلیقه در محاسبات باعث ایجاد مشکلاتی برای مراجعین شده و این قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: باید هرچه سریع تر این اداره کار شکل گرفته و محاسبات برای پروانه های ساختمانی در یک مرکز انجام شود.

 

رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز تشکیل اداره کل درآمد را ضروری دانست و اظهار داشت: باید این موضوع به صورت طرح در  شورا ارائه شود تا ویژگی ها و مزیت های آن نیز دیده و برای اقدام به شهرداری ارجاع شود.

 سید مسعود عسگریان در این خصوص اضافه کرد: در صورت راه اندازی اداره کل درآمد محاسبات به صورت یکنواخت صورت می پذیرد و از اعمال سلیقه در مناطق در این خصوص جلوگیری بعمل می آید.

وی آموزش نیروهای اداره کل درآمد را ضروری دانست و افزود همچنین از سوی مدیران ارشد شهرداری کنترل های نظارتی بر روی محاسبات بسهولت انجام می پذیرد.