- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

کشتی پهلوانی؛ موضوع جلسه رییس فدراسیون زورخانه‌ای با دبیر

رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای امروز (یکشنبه) در جلسه با «علیرضا دبیر» در خصوص بازگشت کشتی پهلوانی به این فدراسیون بحث و گفت و گو کرد.

«مجتبی جوهری» رئیس فدراسیون در دیدار با «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی گفت: خدای بزرگ را شاکرم که جامعه کشتی کشور در جهت استمرار اعتلای اهداف این ورزش ایرانی در سطوح ملی و بین المللی با قاطعیت به حضور شما که از جنس این رشته ورزشی و قهرمانان نامی کشتی هستید برای سکانداری این رشته ملی رای داد.

وی اظهار داشت: بدون تردید با توجه به سابقه درخشان جنابعالی در سطوح مختلف مدیریتی، انتخاب تان بعنوان رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، نشان از توانمندی شما در مدیریت مطلوب و دلسوزانه ورزش اول کشورمان در عرصه داخلی و خارجی بوده و بی شک می تواند باعث توسعه و رشد هر چه بیشتر این رشته ورزشی که ریشه در تاریخ ورزش جهان دارد در عرصه منطقه ای، قاره ای و جهانی شود.

در این نشست که حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی و حمید یاری رئیس هیأت کشتی استان البرز نیز حضور داشتند در رابطه با بحث واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش های زورخانه ای بحث و تبادل نظر شد.

برهمین اساس مقرر شد پس از برگزاری جلسات کارشناسی توسط مسوولین ۲ فدراسیون در رابطه با چگونگی تعامل بیشتر و همکاری های دوجانبه به جهت برنامه ریزی های مناسب برای توسعه و رونق کشتی پهلوانی تصمیمات لازم اتخاذ شود تا در آینده ای نه چندان دور شاهد ارتقاء سطح کمی و کیفی این رشته اصیل باشیم.

در پایان به رسم یادبود و تقدیر از حسن همکاری های رییس جدید فدراسیون کشتی توسط جوهری یک جفت میل زورخانه همراه با شال مروج فرهنگ پهلوانی به علیرضا دبیر اهدا شد.

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی درحالی خبر این دیدار را منتشر کرده است که کشتی پهلوانی از چند سال قبل بنا به ابلاغ وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کشتی واگذار شد. این موضوع طی سال‌های اخیر موجب برخی اختلافات و حاشیه‌های بین این ۲ فدراسیون شده بود.

بعد از آنکه کشتی های سنتی زیر نظر اتحادیه جهانی قرار گرفت، با موافقت وزارت ورزش و جوانان، کشتی پهلوانی ایران نیز طی سه سال گذشته برنامه های خود را زیر نظر فدراسیون کشتی انجام داد.

«محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان اوایل بهمن سال ۹۷ در دومین گردهمایی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در مشهد گفته بود که در نشستی که اخیرا با فدراسیون های کشتی و ورزش زورخانه ای داشتیم تصویب شد که کشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای قرار گیرد. 

«مجتبی جوهری» رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای نیز در این خصوص گفت که کار واگذاری مجدد کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای به اتمام رسیده است و حتی «حمید بنی تمیم» سرپرست وقت فدراسیون کشتی، صورتجلسه این واگذاری را امضا کرده است.  

مسوولان وقت فدراسیون کشتی در همان برهه اعلام کردند که مجمع فدراسیون پس از برگزاری انتخابات و تعیین رئیس جدید در مورد واگذاری کشتی پهلوانی تصمیم گیری می کند. در حال حاضر بحث واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای مطرح نیست. موضوع واگذاری کشتی پهلوانی بحثی است که پس از برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین رئیس آینده توسط مجمع فدراسیون تعیین تکلیف می شود.

منبع : ایرنا