- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

حامی تشکلی هستم که مدافع مردم باشد

رسانه

اعضای تشکل تازه‌تأسیس مدیران رسانه پنجشنبه گذشته با معاون سیاسی امنیتی ستاندار همدان دیدار کردند.

 

مصطفی آزادبخت در این نشست اظهار کرد: معمولاً در دوران بحران مردم بیشترین آسیب‌ها را متحمل می‌شوند و از تشکلی که حامی حقوق مردم و صنف خود باشد، حمایت خواهم کرد.

 

وی با اشاره لزوم رقابت در همه‌ اصناف، عنوان کرد: در رقابت ارزش‌ها شکل می‌گیرد، اما رقابتی سالم است که باعث پیشرفت تشکل و صنف شود.

 

آزادبخت مطرح کرد: همان‌طور که بزرگان دینی ما بر لزوم مشورت در کارها تأکید می‌کنند، برای همه ما واجب است در کارها و مسئولیت‌هایی که به ما سپرده می‌شود، از دیگران مشورت بگیریم و با هم‌فکری دیگران کارها را پیش ببریم.

 

این مقام مسئول گفت: انتقاد سازنده می‌تواند سازمان را به اهداف خود نزدیک‌تر کند و اگر نقصی دارد، آن را برطرف کند؛ اما انتقاد باید سازنده بوده و از روی خصومت شخصی نباشد.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که رسانه‌ای بوده و در رسانه مشغول خدمت هستند، باید دو ویژگی مطالبه‌گری و امیدآفرینی را در خود و رسانه‌ تقویت کنند.

 

مدیر روابط عمومی استانداری و مشاور استاندار نیز در این نشست مطرح کرد: رسانه‌های همدان ظرفیت بسیار خوب و بالایی در حوزه فرهنگی و رسانه دارا هستند که امیدواریم با تشکیل این انجمن و با کمک و همراهی خانه مطبوعات، مشکلاتی که در رسانه‌ها وجود داشته، حل شود و رسانه‌ای‌ها با انگیزه بیشتر به فعالیت و مطالبه‌گری خود ادامه دهند.

 

ربانی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با تشکیل این انجمن تعامل بین رسانه‌ها و روابط عمومی با یکدیگر بیشتر شود.

 

دبیر انجمن صنفی مدیرمسئولان رسانه نیز در این نشست علل تشکیل انجمن مذکور را برشمرد و عنوان کرد:فعالیت ما از مردادماه سال گذشته آغاز شد و در آذرماه سه اطلاعیه‌ برای افرادی که مایل به شرکت در این تشکل بودند، منتشرکردیم و در بهمن‌ماه 98 مجوز تشکل صادر شد.

 

مهدی کاشی اظهار کرد: تعداد 23 نفر از مدیران رسانه برای عضویت در تشکل مراجعه کردند و درنظر داریم کنار خانه مطبوعات بتوانیم پیگیر رفع مشکلات اصحاب رسانه باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که اصحاب رسانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بحث بیمه تأمین اجتماعی است و درنظر داریم در این تشکل افرادی که عضو می‌شوند را زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

 

کاشی دیگر مشکل اصحاب رسانه را دیده نشدن تیم رسانه‌ای برشمرد و گفت: در استان همدان سه هزار نفر عضو رسانه داریم، درصورتی ‌که فقط 196 نفر از آنان می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و بقیه تیم رسانه نادیده گرفته می‌شوند؛ در بسیاری از مواقع تنها خبرنگار نشریه و رسانه به چشم می‌آیند، درصورتی ‌که باید به تمام اعضای رسانه بها داده شود.

 

کاشی خلأ حقوقی را از دیگر مشکلات اصحاب رسانه بیان کرد و افزود: بسیاری از کلمات که مدیران بیان می‌کنند، دارای بار حقوقی است و فرد خبرنگار با انتشار این موارد باعث مشکلاتی برای خود و مجموعه می‌شود که درنظر داریم با تشکیل کلاس‌های حقوقی، این مشکل را تاحدودی حل کنیم.

 

وی در خاتمه گفت: عمده هدف این تشکل تقویت زیرساختی و اقتصاد رسانه است.

 

نایب‌رئیس این تشکل نیز مطرح کرد: مهم‌ترین هدف از تشکیل این انجمن آن است که تصویر درستی از رسانه در بین مردم ایجاد شود و با فراهم کردن امکانات اقتصادی برای همه فعالان رسانه، بتوانیم بدون دغدغه مطالبه‌گری کنیم و اصحاب رسانه در رسالت خبری خود کوشا باشند.

 

زهره پوروهابی افزود: رسانه مشاور است و نه ابراز و در بسیاری از موارد به‌دلیل خلأ اقتصادی که برخی رسانه‌ها دارند، به‌عنوان ابزاری از سمت سازمان‌ها انتخاب شده و بازگوکننده نقطه‌نظرات و گزارش عملکرد آنان می‌شوند.

 

یکی دیگر از اعضای این تشکل گفت: یکی از اهداف این تشکل تعامل بیشتر افراد رسانه و مدیران با یکدیگر است و اگر رسانه‌های استان با یکدیگر تعامل بیشتری کنند، می‌توانند اثرگذاری بیشتری در کشور داشته باشند.

 

محمدرضا بیاناتی خاطرنشان کرد: تقویت حوزه‌های آموزشی و اقتصادی از دیگر اهداف این تشکل است و درنظر داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی، بستری فراهم کنیم تا خبرنگاران حرفه‌ای در رسانه‌ها فعالیت کنند.

 

عضو هیئت‌رئیسه این تشکل نیز با اشاره به نگاه ویژه رهبری بر اهمیت اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، گفت: امروزه نقش اطلاع‌رسانی و فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و با تشکیل این انجمن و آموزش‌های لازم به خبرنگاران، می‌توانیم تأثیرگذاری درستی در این فضا داشته باشیم.

 

حمدالله چاروسایی افزود: این تشکل درنظر دارد کنار خانه مطبوعات و به کمک آن رسانه‌های استان همدان را سامان‌دهی کند.

 

وی گفت: در بسیاری از کشورها جایگاه خبرنگار و رسانه بسیار والا است و این افراد از حقوق و مزایای بالایی برخوردار هستند که امیدواریم با تشکیل این انجمن، ارزش خبرنگار در استان احیا شود.

 

چاروسایی خاطرنشان کرد: افزایش سطح دانش و برگزاری کلاس خبرنگاری، یکی دیگر از اهداف این تشکل است.