- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

قالیباف: کرونا و معیشت مردم از اولویت‌های نخست قوای سه‌گانه است

قالیباف

قالیباف با تاکید بر اینکه دغدغه ما جز دغدغه مردم چیز دیگری نیست، گفت: امروز موضوع سلامت، کرونا و معیشت مردم از اولویت‌های نخست است و جلسات معطوف به حل این مشکلات است و هر کدام از قوای سه‌گانه تلاش خواهیم کرد مشکلات را به سهم خود کاهش دهیم و کار را پیش ببریم.

به‌ گزارش روزانه نیوز محمد باقر قالیباف درنخستین نشست شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه و غلامحسین اژه‌ای رییس قوه قضائیه برگزار شد، افزود: دغدغه سران قوا جز دغدغه مردم چیز دیگری نیست و امروز موضوع سلامت، کرونا و معیشت مردم از اولویت‌های نخست و جلسات معطوف به حل این مشکلات است و تلاش خواهیم کرد مشکلات را به سهم خود کاهش دهیم و کار را پیش ببریم و در همین راستا مقرر شد این جلسات به‌طور مرتب برگزار شود تا بتوان هم‌افزایی ایجاد کنیم و به‌طور حتم شرط اول هم‌افزایی سران قوا همدلی و همراهی است که به لطف خدا وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خرسندیم که نخستین جلسه هماهنگی سران پس از تشکیل دولت سیزدهم  و رای اعتماد مجلس به وزرا امروز برگزار شد و آن را به فال نیک می‌گیریم. البته این نشست که مسبوق به سابقه است در این مقطع از ویژگی خاصی برخوردار است.

قالیباف ادامه داد: بر این باورم که نظام اداری‌ سه قوه و حتی بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی این‌ گونه شکل‌گرفته اند که بیشتر کارگزار محور هستند تا سیستم محور البته این موضوع خوبی نیست اما به هرحال واقعیتی است که در کشور وجود دارد و نقش افراد در اینجا برای هم‌افزایی و حل مشکلات بسیار مؤثر است.

وی یادآور شد: مقرر شد این جلسات به‌طور مرتب برگزار شود تا بتوان هم‌افزایی ایجاد کنیم و به‌طور حتم شرط اول هم‌افزایی سران قوا همدلی و همراهی است که به لطف خدا وجود دارد و بر این‌موضوع هم تأکید بوده و در عمل این‌گونه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطمئن هستم این همدلی برای حل مشکلات مردم بتواند هم‌افزایی ایجاد کند البته در مورد موضوعات دیگر هم در سطح ملی و بین‌المللی که نیازمند گفت‌وگوهای خیلی صریح و روان و تصمیم‌گیری‌های مشخصی دارد در این جلسات در مورد آن‌ها بحث و گفتگو می‌شود و امیدواریم مردم آثار و برکات این جلسات را در زندگی خود مشاهده کنند./ایسنا