- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

هزینه‌کرد بیش از 15 میلیارد تومان برای توسعه شبکه برق کبودراهنگ و بهار

برق

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی در دیدار جعفری نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد شرکت برق استان و کسب رتبه‌های برتر در شاخص‌های ارزیابی اظهار داشت: در شهرستان بهار طی سال گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای طرح‌های بهسازی و توسعه شبکه برق روستایی هزینه شده است.

 

وی با اشار به هزینه‌کرد 160 میلیون تومان برای احداث شبکه برق متقاضیان جدید افزود: نصب 110 دستگاه روشنایی معابر جدید با 52 میلیون تومان اعتبار و تبدیل 327 کنتور آنالوگ به دیجیتال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان بهار است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در مجموع حدود 7 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها، جذب مشترکین جدید و توسعه روشنایی معابر طی سال 98 در شهرستان بهار هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه ما در هر دو شهرستان به نحو چشمگیری بهبود شاخص داشتیم، عنوان کرد: این شاخص‌ها شامل کاهش تلفات، کاهش خاموشی، مدیریت مصرف، کاهش پیک بار، وصول مطالبات است.

 

جمشیدی با اشاره به هزینه‌کرد 8 میلیارد و 150 میلیون تومان در شهرستان کبودراهنگ طی سال گذشته ابراز داشت: از این اعتبار  7 میلیارد و 900 میلیون تومان در راستای طرح‌های مقاوم‌سازی، بهسازی و توسعه شبکه روستایی بود.

 

وی با بیان اینکه در بحث احداث شبکه متقاضیان جدید در شهرستان کبودراهنگ طی سال گذشته 169 میلیون تومان هزینه شد، گفت: تعویض 170 دستگاه چراغ روشنایی معابر برای بهینه‌سازی معابر با 50 میلیون تومان و تعویض کنتورهای معیوب به تعداد 360 دستگاه کنتور و تبدیل آنها به کنتور دیجیتال نیز با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شد.

 

وی ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ با توجه به گستردگی شبکه توزیع، دفاتر برق روستایی نیز در منطقه دایر شده تا از تردد مردم به مرکز شهر کاسته شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: شرکت توزیع نیروی برق، درآمد هزینه‌ای بوده و درآمد آن بر اساس فروش انشعاب و انرژی تأمین می‌شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا در این امر خلل وارد شده و فروش و وصول شرکت به طور چشمگیری کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه تلاش شد تا با راه‌اندازی سامانه خوداظهاری قرائت کنتور مشترکین از راه دور انجام شود، افزود: متاسفانه درصد کمی از همشهریان از این امر استقبال کردند.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه امسال وضعیت عادی شد و توانستیم به هدفگذاری برسیم، گفت: با همکاری مشترکین و تلاش همکاران درصد وصول شرکت در اردیبهشت ماه به 102 درصد رسید.

 

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم از اعتبارات بخش گاز و نفت و توازن بهره ببریم و با تخصیص این اعتبارات و اعتبار شهرستانی خدمات بهتر و مطلوب‌تری به مشترکین برق استان ارائه کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: جابجایی تیرهای برق در روستاها و بحث فیدرهای چاه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که با پیگیری نمایندگان مردم فشارهای وارد شده بر شرکت کمتر می‌شود.

 

 شرکت برق در سطح استان رضایت مردم را دارد

نماینده مردم شهرستان کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: شرکت برق یکی از شرکت‌هایی است که در سطح استان رضایت مردم را دارد.

 

عیسی جعفری افزود: کمترین گله‌مندی‌ها از شرکت توزیع برق است که نشان دهنده تلاش مدیران و کارکنان آن برای تأمین و پایداری برق استان است.

 

وی ادامه داد: کسی که مسئولیتی در نظام اسلامی برعهده می‌گیرد باید برای رضایت خداوندی و مردم قدم بردارد تا در روز قیامت شرمنده شهدا نباشد بنابراین تکریم ارباب رجوع باید در رأس امور همه ادارات باشد.

 

نماینده مردم شهرستان کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس دو وظیفه اساسی قانونگذاری و نظارت را دارند و همه باید دست در دست هم دهیم و برای حل مسائل و مشکلات مردم تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر استان یک آمایش سرزمین دارد که محورهای توسعه در آن دیده شده است، گفت: آمایش سرزمین باعث می‌شود که همه اقدامات بر اساس برنامه‌ریزی و به صورت اصولی اجرایی شود و خسارت‌ها کاهش یابد.

 

جعفری با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های توسعه‌ای برق نیز در آمایش سرزمین دیده شود، یادآور شد: ما باید روستاها را تقویت کنیم تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

 

وصول 98 درصدی توزیع برق بهار

 

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بهار نیز در ادامه با بیان اینکه این شهرستان در بحث کاهش تلفات رتبه اول شرکت را با 4.3 درصد دارد، گفت: در حوزه وصول مطالبات، 98 درصد وصول داشتیم که نشان از همراهی مردم دارد.

 

حمید طهماسبی‌خو افزود: در شهرستان بهار سه نیروگاه از جمله دو نیروگاه دیزلی و یک نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی آرد سینا فعال است که در زمان پیک بار به تولید استان کمک شایانی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در صیانت از حقوق شهروندی نیز توزیع برق شهرستان بهار سه سال پیاپی رتبه برتر شهرستان را دارا بوده است، عنوان کرد: با توجه به وجود چهار شهرک صنعتی در این شهرستان که شامل 25 درصد صنعت استان می‌شود، تعامل با صنعتگران از اولویت‌های اصلی ما است.

 

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بهار تصریح کرد: در بحث جذب اعتبارات 95 درصد اعتبارات سرمایه‌ای را جذب کردیم و کمترین بدهی را به پیمانکاران در سطح استان داریم.

 

وی تأکید کرد: کمبود نقدینگی و جابجایی شبکه‎های توزیع شهری و روستایی و هماهنگی متولیان کار از جمله مشکلاتی است که با آنها مواجه هستیم.

 

جذب 100 درصدی اعتبارات توسط توزیع برق کبودراهنگ

 

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان کبودراهنگ نیز با بیان اینکه این مدیریت سال گذشته 100 درصد اعتبارات را جذب کرده است، گفت: توزیع برق کبودراهنگ طی سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در حذف قبوض کاغذی و صیانت از حقوق شهروندی در شهرستان شد.

 

علی هائل همدانی افزود: در بحث احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز دو نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی و یک نیروگاه CHP 6 مگاواتی در شهرستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به کاهش نرخ خاموشی در شهرستان کبودراهنگ، گفت: تعمیرات خطوط برق نیز به صورت خط گرم انجام می‌شود که بدون اعمال خاموشی به مشترک بوده که این امر نیازمند توجه بیشتر و بروزرسانی تجهیزات است.

 

برق 2