- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه:دولت ماهی ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند

مرئیس سازمان برنامه‌و بودجه گفت: دولت ماهی ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق و ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق دولت قبل را پرداخت می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز میرکاظمی افزود: در حال حاضر دولت ماهی ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق و ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق دولت قبل را پرداخت می‌کند با این شیوه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

به گفته میرکاظمی طی چهار دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی در توسعه زیرساخت‌ها انجام‌شده، اما امروز اغلب شاخص‌های کلان اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار داد. 

او اولین هدف در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را بازگرداندن ثبات و اعتماد مردمی به اقتصاد دانست و گفت: اگر تورم کنترل شود، در تصمیم‌گیری‌ها اقتصادی ثبات باشد، می‌توان با اهرم کردن منابع دولتی ازجمله منابع صندوق پیشرفت و عدالت سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم را برای ایجاد رشد اقتصادی به حرکت درآورد.

افزایش ۴۳ درصدی بودجه طرح‌های عمرانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه ۱۴۰۱ منابع طرح‌های عمرانی را ۴۳ درصد افزایش داده‌ایم،  اما اگر بخواهیم به شیوه دولت‌های پیشین این پول را بین هزاران ردیف توزیع کنیم ۲۸ سال دیگر هم طرح‌ها به اتمام نمی‌رسد.  باید با اولویت‌بندی طرح‌ها به سراغ پروژه‌هایی رفت که در رشد اقتصادی اثرگذاری بیشتری دارند.

آمار بالای بیکاری مهمترین مشکل کشور است

میرکاظمی در جلسه با نمایندگان مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل اقتصادی حال حاضر آمار بالای بیکاری در کشور است، گفت: هدف‌گیری درستی انجام‌نشده به‌نحوی‌که زیرساخت‌های فراوانی در کشور ایجادشده، ولی برای شغل و افزایش سطح درآمد فکر و راه‌حلی ارائه نشده است؛ لذا باید در چند سال آینده، تمرکز برای راه‌اندازی و رونق کسب‌وکار‌ها باشد./باشگاه خبرنگاران