- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

سفر آیت الله رییسی به روسیه تاریخ‌ساز خواهد بود

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه گفت: سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به روسیه، با توجه به اهمیت اتفاقاتی که در منطقه و جهان در  حال رخ دادن است، بسیار استراتژیک، حساس و تاریخ‌ساز خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز «امیر محمودزاده» که در آستانه سفر رییس جمهور ایران به روسیه در این رابطه صحبت می کرد، اظهار داشت: از دو ماه پیش که موضوع سفر آیت‌الله رییسی به روسیه پیش آمده، انجمن دوستی ایران و روسیه پیشنهادهایی در این مورد به دولت ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: این سفر بسیار مهم، استراتژیک، حساس و تاریخ ساز است.  این اهمیت به خاطر اتفاقاتی است که در منطقه در حال رخ دادن است.

محمودزاده افزود: روابط ایران و روسیه یک روابط گره خورده در چهارراه استراتژیک است. ایران و روسیه به طور متقابل به همدیگر نیاز دارند.

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه با اشاره به اهمیت کوریدور شمال – جنوب گفت: اگر روسیه به روابط با چین و هند فکر می‌کند به ایران نیاز دارد. در این مورد ایران نتوانسته از ظرفیت‌های بندر چابهار استفاده کند. به گفته رهبر معظم انقلاب سواحل مکران یک بهشت گم شده است و ما باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: روسیه سازمانی به نام سازمان کریدورها دارد و در این مورد ما متولی خاصی نداریم. این در حالی است که هر کشوری که بخواهد از این چهار راه بگذرد باید با ایران وارد تعامل و مذاکره شود. فرصت‌های بسیار زیادی در این مورد وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمودزاده افزود: علاوه بر شرایط همکاری اقتصادی، زمینه همکاری فرهنگی نیز فراهم است. سفر آیت الله رییسی بە روسیه در راستای گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور است.

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و روسیه خاطرنشان کرد: روسیه نیز یکی از اهداف این سفر را احیای سند فرهنگی قدیمی می‌داند. روس‌ها علاقمند به تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور هستند./ایرنا