- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان: ” رویداد پیشگام دو ” در همدان برگزار می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری رویداد پیشگام دو” ۲۰ بهمن ماه لغایت ۶ اسفندماه” در دانشگاه بوعلی سینای همدان خبر داد، و گفت: این رویداد در راستای شناسایی جوانان نخبه استان، کشف مشکلات اساسی محلات، ریشه‌یابی و پیدا کردن راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات راه اندازی می شود.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام هادی نظیری با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های شریعت اسلام ساخت جامعه و تکامل آن به وسیله مردم و با ایفای نقش آنان است، افزود: انبیا همواره هدایت بخش‌ بوده‌اند و یکی از راهبردهای مهم و اساسی در فضای ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی راهبردی سازی مردمی است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در بستر حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل است و بر این اساس مردم باید جامعه را هدایت کنند، ادامه داد: در طول حیات انقلاب اسلامی به دلیل بی توجهی یا عدم توجه برخی از دولت‌ها به این امر مهم سیاستی اتخاذ شد که این موضوع اساسی در معرض خطر قرار گرفت و ‌نقش آفرینی مردم را در فضای جامعه کمرنگ کرد به عنوان مثال جهاد سازندگی که مردمی و جهادی بود به وزارتخانه تبدیل و از هویت خود خارج شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اقدامات خوب مجموعه گام، گفت: سال گذشته همدان اولین استانی بود که رویداد پیشگام یک را اجرا کرد وپس از همدان در سه استان  دیگر نیز این رویداد برگزار شد در این رویداد ‌معضلات شناسایی و موانع کشف شده با راهنمایی مربیان به مسئله تبدیل و راهکار عملی برای آن پیشنهاد داده می شد.

وی افزود: براساس درخواست استان های مختلف برای برگزاری رویداد پیشگام دو امسال نیز  با تعامل و نشست های مختلف، استان همدان برای این رویداد انتخاب شده است.

حجت الاسلام نظیری  با بیان اینکه در رویداد پیشگام  دو به دنبال کنشگران میدانی در استان می‌رویم، اظهار داشت: در رویداد ‌پیشگام یک معضلات شناسایی و موانع کشف شده را با راهنمایی مربیان به مسئله تبدیل و راهکار عملی برای آن پیشنهاد می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه رویداد پیشگام دو نیز در ادامه رویداد سال گذشته در هفته پایانی بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: وجه تفاوت رویداد سال گذشته و امسال این است که در پیشگام یک فراخوان برای جوانان مستعد داده شد که در رابطه با مسئله‌های مهم استان فعالیت کنند، در پیشگام دو جمعیت‌های نخبگان دانشجویی و غیر دانشجویی سکان‌دار برگزاری برنامه‌اند و در این رویداد به دنبال کنشگران میدانی در استان می‌رویم.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه این رویداد باید مخاطب با کیفیت داشته باشد و بازه زمانی ثبت نام تا ۱۳ بهمن ماه در نظر گرفته شده است، افزود: در این رویداد فعالان مختلف فرهنگی، اجتماعی و ‌… از کانال این رویداد به حل مسائل نگاه می کنند و افرادی که کنشگر هستند و با تجربه این راه را پيموده اند می توانند تجربیات خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: یکی از مهمترین امتیازات پیشگام مربیانی است که تجربه موفق میدانی حل مسئله را دارند، علاوه بر این از جمله نقاط مثبت این برنامه شناسایی معضلات استانی و منطقه‌ای است و این تیم‌ها می‌توانند به کمک مسئولان رفته و راه حل‌هایی را پیشنهاد دهند و در این رویداد دستاورد حائز اهمیت است و جوانان نخبه استان سکاندار این رویداد هستند، و رویداد پیشگام دو چیزی که برای ما اهمیت دارد شناسایی کنشگران میدان است.

نظیری یادآور شد: افراد باید در بازه زمانی ۱۸ تا ۳۰ سال برای شرکت در این رویداد باشند و افرادی که بالای ۳۰ سال هستند باید سابقه کنشگری داشته باشند البته دغدغه حل مسائل  و چگونگی قوه استدلال و تحلیل نیز در مصاحبه برای ثبت نام مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در ادامه دبیر اجرایی رویداد پیشگام افزود: پیدا کردن نخبگان دغدغه مند، فعالیت تیم‌های شرکت کننده در بازه ۱۶ روزه برای ریشه یابی علت پدیده و درگیر کردن مسئولان استان برای تحقق راهکار سه مرحله انجام کار در این رویداد است.

«محمود سلوک» با اشاره به اینکه ۱۳ بهمن‌ماه آخرین زمان ثبت نام در این رویداد است و شاخصه‌‎های پیشگام، تلاش برای شناسایی و ‌حل معضلات و قوت استدلال و تحلیل برای حل مشکلات است، گفت: حضور فعال رسانه ها به عنوان بازوان اجرایی این رویداد با هدف پای کار آوردن جوانان نخبه و افراد دغدغه‌مند ضروری است.

محمد سلوک با تاکید به اینکه ما به دو شیوه به مخاطب باکیفیت می‌رسیم که یکی از طریق رسانه‌ها و دیگری اقناع چهره به چهره و دعوت از تیم‌های نقطه‌زن است عنوان کرد: مرحله ثبت نام از ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن بوده که امیدواریم به مخاطب باکیفیت در تمام نقاط استان برسیم.

وی با اشاره به اینکه اتفاق دوم بازده ۱۶ روزه آموزشی رویداد است و ثبت نام فردی نداریم و افراد به صورت تیم‌های دو یا سه نفره تشکیل می‌شوند اضافه کرد: متاسفانه خیلی از مشکلات کشور به خاطر عدم تشخیص درست مشکل است و در این رویداد افرادی که سابقه حل مسئله را دارند، در کنار تیم‌ها می‌نشینند تا خروجی بهتری داشته باشد.

دبیر رویداد پیشگام در همدان با بیان اینکه مرحله دوم علت‌یابی، کشف و در نهایت این است که چطور می‌توان آن مسئله را جریان اصلی استان کرد گفت: باید ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی را در حل مسئله فعال کنیم.

سلوک با اشاره به اینکه دومین پیشگام، دو پیشگام دارد که یک پیشگام مقدماتی است و دیگر پیشگامی پیشرو تا افرادی که در پیشگام یک بودند مسیر پیشرفته را طی کنند ادامه داد: از بین تعداد افراد ثبت نامی ۳۰ تیم برای رویداد مقدماتی حضور خواهند داشت و از ۱۹ تیمی که در پیشگام یک شرکت کرده بودند تاکنون ۱۰ تیم اعلام آمادگی کردند دوباره حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی برای شرکت افراد در سنین ۱۸ تا ۳۰ سال است اظهار داشت: دو فاکتور جدی در مصاحبه افراد لحاظ می‌شود نخست اینکه چقدر دغدغه دارند و دوم قوه استدلال و تحلیل آنها چقدر است و تیم‌های بالای 30 سال باید سابقه کنشگری داشته باشند.

شایان ذکر است :در پایان این نشست از پوستر رویداد پیشگام در استان همدان رونمایی شد.