- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان

به گزارش “روزانه نیوز” مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر درباره جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان بعد از مصوبه شورای عالی کار اتفاق میفتد که در جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد برای سال جدید ۲۶ درصد تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به همین دلیل حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی نیز ۲۶ درصد افزایش حقوق دارند، گفت: مابه التفاوت حقوق خرداد ماه از هفته آینده واریز می‌شود همچنین حقوق تیرماه بر اساس همین ۲۶ درصد افزایش واریز خواهد شد و مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت با حقوق افزایش یافته تیر ماه واریز می‌شود.

وی افزود: در مصوبه شورای عالی کار اینطور اعلام شد که افرادی که حداقل بگیر هستند ۲۶ درصد افزایش حقوق دارند، افرادی که در سایر سطوح و بالاتر از حداقل بگیران هستند افزایش حقوقشان ۱۵ درصد به اضافه ۶۴ هزار تومان است.

سالاری درباره راه‌هایی که باعث برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری شود، گفت: یک راه برابری حقوق بازنشسته تامین اجتماعی با کشوری و لشکری افزایش سنوات بود که محقق شد روش دیگر افزایش بن خواربار و حق مسکن است که در هفته آینده جلساتی در این خصوص داریم تا این مبلغ تعیین شود و موضوع دیگر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که با تامین منابع از سوی دولت امیدوار هستیم بتوانیم این کار را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان خوشبین هستم تفاهم‌های انجام شده در مراحل آخر کار هستیم امیدواریم تا دو ماه آینده هر سه اقدام را محقق کنیم./ yjc