کد خبر:34648
پ

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر امروز در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره در استان اظهار کرد: این جشنواره به نام امام رضا(ع) و برای تشویق رده‌های مختلف سنی به کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی شده و باید به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه تعمیق یابد.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه یک روزه و یک ساله انجام نمی‌شود افزود: نمی‌توان یک نهال گرانبها، ارزشمند و ذی قیمت را به سادگی در نهان و نهاد افراد  کاشت بلکه این اتفاق نیاز به کار و فرهنگسازی دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: بهترین زمان و موقعیت برای تعمیق فرهنگ مطالعه در دوره پیش‌دبستانی و مهد کودک است که باید در این سنین افراد با کتاب و کتابخوانی آشنا شوند و بهترین نقش را در این میان معلمان در دوران ابتدایی برای فرهنگسازی ایفا کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز به جای کتاب و کتابخوانی تمایل افراد به فضای مجازی افزایش یافته و این اتفاق نه به شکل مادی بلکه به شکل اعتیاد غیر قابل باور به شبکه اجتماعی شکل گرفته؛ به طوری که رده‌های مختلف سنی ساعت‌ها  در این فضای مجازی حضور دارند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: همه آنچه به عنوان ارزش و اعتقادات ماست در فضای مجازی به سخره گرفته می‌شود و این اقدامات هدایت شده و فضای مجازی با این گستره و حجم بالای محتوای به منظور تغییر فرهنگ کشور ما توسط مستکبران صورت می‌گیرد.

وی افزود: استکبار و نظام سرمایه‌داری، امروز نیاز به پیاده‌نظام و سرباز دارد و نیاز به افرادی دارند که در جبهه او و در جهت منافع او حرکت کنند و امروز به این نتیجه رسیده که یکایک افراد جامعه را تغییر دهد.

استاندار همدان تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی هرچه گفته می‌شود، پذیرفته می‌شود و متأسفانه این موضوع به یک باور غلط تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ما برخلاف ملت‌های پیشرفته به جای مطالعه کتاب، به فضای مجازی اتکا پیدا کرده‌ایم افزود: در کتاب نویسنده، نگاه و نگرش او مشخص است و با مطالعه کتاب علم و دانش شما افزوده می‌شود اما در فضای مجازی مشخص نیست نویسنده مطالب دقیقا کیست.

وی گفت: در نهج البلاغه آمده که تیر تیرانداز ممکن است که به هدف نخورد، اما سخن کج و حرف نادرست تأثیر خود را می‌گذارد،  بنابراین باید بسیار از فرزندان خود به عمل آوریم تا درگیر این انحراف نشوند که سرنوشت زندگی آنها تغییر کند.

استاندار همدان اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی ارزشمند در کشور است که می‌خواهد افراد جامعه را به سمت مطالعه کتب مذهبی که سیره ائمه در آن تشریح کرده است، سوق دهد.

وی افزود: این جشنواره در راستای تبیین بیانات معصومین گام برمی‌دارد تا انسان آنها را بیاموزد و در زندگی خود به انجام برسانند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: رویکرد جشنواره کتابخوانی رضوی بر مبنایی صحیح استوار شده و مرکزیت و ثقل آن بر زندگی امام هشتم بنا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان ما در رده‌های مختلف سنی ۳۶ هزار و ۸۴۰ نفر شرکت کردند و این عدد قابل توجهی است؛ امیدواریم فرهنگ کتابخوانی ارتقا یابد و در سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان باشیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: این برنامه کمک می‌کند در جامعه مکارم‌الاخلاق را پیاده کنیم و اگر سیره ائمه اطهار پیاده شود، میزان جرائم، تخلفات و منکرات به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید