- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مشکل کمبود اعتبار طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان رفع شده است

به گزارش روزانه نیوز،استاندار همدان گفت:طرح انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد و کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه رفع شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت:طرح انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد و مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه با پیگیری‌ها و دستور وزیر رفع شده است.

او گفت:با پیگری‌های انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تازگی واریز شده است.

استاندار همدان گفت:انتظار داریم قرارگاه خاتم الانبیا با افزایش توان فنی و تیم‌های کاری خطوط انتقال را با شتاب بیشتری اجرا کند و طبق جدول زمان بندی، طرح به بهره برداری برسد.

به گفته قاسمی فرزاد از ۱۰ کیلومتر خط انتقال، سه و نیم کیلومتر در منطقه سخت گذر و سنگلاخی است و بقیه عملیات در مسیر هموار واقع شده است که بی تردید ادامه عملیات لوله گذاری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این طرح بود که با پیگیری‌ها و دستور وزیر رفع شده است و در روز‌های آینده اولین بخش محموله مورد نیاز به طرح تزریق می‌شود.

او گفت: در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه خانه، ایستگاه‌های پمپاژ و حفاری و انتقال، گروه‌های تخصصی مشغول کار هستند و قرارگاه خاتم الانبیا باید توان و امکانات خود را افزایش دهد.

استاندار همدان گفت: به زودی با وزیر نیرو و فرمانده کل سپاه برای تقویت ماشین آلات و گروه‌های کاری مستقر در این طرح و نیز برق رسانی و تجهیزات مورد نیاز دیداری خواهیم داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان هم گفت: خط انتقال لوله ۱۳۰ کیلومتر تا تصفیه خانه همدان است و سه ایستگاه هم برای انتقال و پمپاژ آب در نظر گرفته شده است و ۱۲۰ کیلومتر از خط انتقال انجام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده هم در دست اجراست.

محمد ضروری  گفت:تصفیه خانه سه هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه در افق نهایی و هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه در افق اظطراری در دستور ساخت است که تلاش می‌کنیم که قبل از شروع تنش آبی انتقال آب به همدان انجام شود.