کد خبر:35118
پ

به گزارش روزانه نیوز ،سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:هدف از برگزاری این برنامه  تاکید برمصرف صبحانه سالم در بین دانش آموزان، بالا بردن سواد سلامت، آموزش فواید صبحانه سالم وارزش‌های غذایی است.
صبحانه‌ی سالم برای دانش آموزان باید پنج گروه مواد غذایی را شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی غیراشباع، قند طبیعی و فیبر را در بر داشته باشد.

قدرت الله رستمی افزود:نباید هیچ یک از این گروه‌ها از این وعده‌ی غذایی حذف شودو تناسب هم  رعایت شود و زیادبودن قند در وعده‌ی صبحانه، چه به‌صورت قند طبیعی قند و چه به‌صورت شکر، موجب زودترخسته‌شدن دانش‌آموز می‌شود.

همچنین وجود قند مناسب در وعده‌ی صبحانه بر هوشیاری دانش‌آموز و عملکرد مغزی بهتر او تأثیر فراوان می‌گذارد.

وی گفت:نخوردن صبحانه بر کنترل رفتاری دانش‌آموزان تأثیر چشمگیری می‌گذارد و در کنارخستگی، نخوردن صبحانه موجب بی‌حوصلگی و عصبانیت و زودرنجی   دانش آموزان می شود.

کاهش قدرت حافظه، کاهش یادگیری، بروز عوارض عصبی مانند سستی و بی‌حالی بی‌حوصلگی، خستگی و عصبانیت از عوارض نخوردن صبحانه در کودکان است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکیدکرد: والدین باید از راهکار‌های مختلفی استفاده کنند که وعده‌ی صبحانه را برای کودکانشان جذاب کنند.

همچنین صبحانه سالم برای دانش آموزان درتعیین رشد جسمی و افزایش هوش آن‌ها در آینده نقش کتمان ناپذیری دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید