- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان: تبلیغ عملی دین باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روزانه نیوز مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در همایش فعالان فرهنگی تبلیغی حوزه های اجتماعی که به مناسبت  اول تیرماه مصادف با سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) به نام «تبلیغ و اطلاع‌رسانی» نامگذاری شده است ،با بیان اینکه  وظیفه و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بسیار خطیر و دشوار بوده به این معنا که اسلام را آنگونه امام و مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند، تبلیغ کنند یعنی معیار اسلام ناب در فضای جامعه تبیین و تبلیغ شود، گفت: باید ظرفیت‌ بخش‌های مختلف جامعه در امر تبلیغ دین مد نظر قرار گرفته شود وتمامی مردم نسبت به اقامه ارزش‌های اسلامی در جامعه مسئول هستند.

 

 

حجت الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به اینکه بر مردمی‌سازی تبلیغ در جامعه باید تلاش شود وافراد در مشاغل مختلف باید در امر تبلیغ دین فعال باشند، افزود: مجموعه تبیان در فضای تبلیغات اسلامی با همین رویکرد ایجاد شد که ظرفیت جدیدی را در فضای تبلیغ ایجاد کند و حوزه هنری به عنوان یکی از تیم‌های اقماری سازمان تبلیغات اسلامی کار خود را آغاز کرد برای اینکه از ابزار هنر در حوزه تبلیغ بهره ببرد.

 

 

وی با تشکر از پویش بخشش اجاره‌بها مؤمنان شهر همدان و ارزش ریالی بخشش اجاره‌بها در ایام شیوع کرونا ۸ میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این اقدام با هدایت یک جمع مومنانه رخ داد واثرگذاری معنوی این اقدام در جامعه از ارزش ریالی آن بیشتر است ومؤمنان نباید از یکدیگر غافل شوند بلکه باید به فکر یکدیگر باشند.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه رابطه مؤمنان در جامعه اسلامی مانند رابطه صخره نوردانی است که در یک مسیر به فکر صعود هستند و اگر یکی از آنها در معرض سقوط قرار گیرد مابقی افراد مانع از این اتفاق می‌شوند، ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در ایام شیوع کرونا و پای کار آمدن مردم برای حل مشکلات ضعیف عمل شده و روایت اتفاقات رخ داده در فضای اسلامی در ایام شیوع کرونا باید بیشتر می‌شد.

 

 

حجت الاسلام نظیری خاطر نشان کرد: در اولین برنامه هفته تبلیغ در سراسر کشور مراسمی به نام «گام دوم تبلیغ» برگزار خواهد شد و در این برنامه رویکرد ما این است از چهره‌های شاخص تبلیغی در اصناف مختلف تجلیل کنیم و از آنها بخواهیم نقش و نسبت خود را در حوزه تبلیغ دین بیان کنند.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه گاهی نقش یک راننده تاکسی و کارمند اداره یا کاسب یا پزشک در پیشبرد اهداف دین از اقدامات یک طلبه اثرگذارتر است، گفت: تبلیغ عملی دین باید مورد توجه باشد.

 

 

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های بخش‌های مختلف جامعه در امر تبلیغ دین مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد:  باید از اندیشه کارآمدی انقلاب اسلامی دفاع کنیم چرا که این اندیشه ۴۰ سال استقامت کرده و همچنان مقاوم راه خود را ادامه می‌دهد.

 

 

حجت الاسلام نظیری یا اینکه این جلسات باید استمرار یابد تا هر گروهی نقش تبلیغی و دینی خود را در حوزه اقامه ارزش‌های دینی جامعه ایفا کند؛ گفت: تا پایان تیرماه این نشست‌ها ادامه داشته باشد و در تمام شهرستانها برنامه خواهیم داشت و پایان تیرماه در قالب یک همایش استانی جلسه خواهیم داشت تا مجموع گفت‌وگوها و محاسبات را جمع‌بندی کنیم.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به ضرورت مردمی‌سازی تبلیغ گفت: آحاد مردم باید در مقابل دین و تبیین ارزش‌های دین مسوول باشند و نقش تبلیغی خود را در این حوزه ایفا کنند.