- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اصلاح الگوي مصرف، بايد به يک حرکت اجتماعي و عمومي در جامعه تبديل شود

صرفه جویی آب
به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومي آبفاي استان همدان،استاندار همدان ضمن تاکيد بر رعايت الگوي مصرف در بين اقشار مختلف جامعه گفت: اصلاح الگوي مصرف بايد به يک حرکت اجتماعي و عمومي در جامعه تبديل شود.

 

شاهرخي افزود: محور توجه مديران دستگاه‌هاي متولي، اجتماعي کردن اصلاح‌الگوي مصرف باشد و براي اجتماعي کردن، بايد فرهنگ سازي و براي فرهنگ سازي نيز، به آموزش‌هاي مستمر نياز داريم.

 

 استاندار همدان اظهار داشت: کليه ظرفيت‌هاي استان براي فرهنگ‌سازي و آموزش در حوزه اصلاح الگوي مصرف بکار گرفته شود که آموزش و پرورش وانجمن اوليا و مربيان  يکي از ظرفيت‌هاي گسترده و فراگير در راستاي اصلاح الگوي مصرف است.

 

 وي افزود: از ظرفيت خوب رسانه ها، ائمه جماعات و سازمان هاي مردم نهاد براي فرهنگ سازي و اصلاح الگوي مصرف استفاده شود.

 

 

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با حضور در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان، به تشريح  وضعيت منابع آب استان، وضعيت مصرف و شرايط شرکت آب و فاضلاب پس از يکپارچه سازي پرداخت.

 

سيد هادي حسيني بيدار اظهار داشت: ما طي سالهاي گذشته با روش هاي مختلف موفق به کنترل مصرف آب در شهرهاي استان شديم که متاسفانه به دليل شيوع ويروس کرونا و افزايش ۳۰درصدي مصرف در حال حاضر با بالاترين توان در حال توليد آب هستيم و در صورت ادامه مصرف به ميزان حال حاضر احتمالا در ماه‌هاي پيش رو دچار کمبود آب در شبکه توزيع خواهيم شد.

 

وي افزود: برخي از منابع تامين آب که در فصول غير زراعي از آن بهره مند هستيم در حال حاضر از دسترس خارج است  و شرکت آب و فاضلاب براي پيگيري از کمبود آب پيگير ايجاد و بهره مندي از منابع جديدآب است.

 

مديرعامل آبفاي استان همدان ضمن تشريح راهکار هاي صرفه جويي در مصرف آب تنها راه عبور از بحران را مديريت مصرف دانست.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان نيز در شوراي فرهنگ عمومي استان، گفت: در نهاد‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي، اقدامات مهم و تاثير‌گذاري در زمينه اصلاح الگوي مصرف انجام گرفته است.

 

آيت اله شعباني با اشاره به اينکه راه اصلاح الگوي مصرف، فرهنگ‌سازي و تدوين يک برنامه عملياتي همگاني است افزود: توليد محتواي علمي و اقناع مردم در زمينه اصلاح الگوي مصرف و اطلاع‌رساني آن کارساز خواهد بود.