- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

هدفمندی یارانه ها باعث کاهش شکاف طبقاتی و افزایش رفاه مردم خواهد شد/ ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز( پنجشنبه) در حاشیه افتتاح کارخانه دولومیت کلسینه شهرستان نهاوند همدان گفت: هدفمند سازی یارانه ها باعث کاهش شکاف طبقاتی و افزایش رفاه توده مردم خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، حجت اله عبد المالکی با بیان اینکه  دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند، اظهار داشت:  یک گروه افرادی بودند که قبلا هم یارانه نمی‌گرفتند (پروند یارانه‌ای که در سازمان هدفمندی یارانه تشکیل می‌شود، که اصلا پرونده‌ای نداشتند) این سامانه در یک هفته گذشته فعال شده و فعال است.  

وی در ادامه با بیان اینکه این افراد شامل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، که در صورتی که خود را مستحق دریافت یارانه میدانند می‌توانند در سایت ثبت نام و پرونده یارانه خود را فعال کنند، افزود: معتقدیم از این تعداد به  ۴ میلیون الی ۵ میلیون نفر بعد از ثبت نام یارانه تعلق می‌گیرد.


عبد الملکی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد افراد درخواست بازنگری داده اند،  گفت: گروه دیگری که یارانه دریافت نکردند کسانی بودند که قبلا یارانه می‌گرفتند، اما چون در دهک دهم قرار داشتند این یارانه در اردیبهشت واریز نشده که علت عدم واریز یارانه غیر شفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانواده بوده که این افراد نیز از طریق سامانه حمایت درخواست بازنگری داده اند که به صورت علل حساب مبلغ یارانه واریز شده است.  

وی خاطر نشان کرد: گروهی از افراد که درخواست بازنگری داده اند اما واریزی نداشتند در همین روز‌ها علل حساب واریز خواهد شد تا اطلاعات شفاف شود.

عبدالمالکی ادامه داد: این دوگروه افرادی هستند که قبلا یارانه دریافت نمی‌کردند و اگر علاقه‌مند به دریافت یارانه هستند به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند.

  وی در خصوص گروهی از خانوارها که دریافتی یارانه نقدی آنها حذف شده است اگر واقعا خود را مستحق دریافت یارانه می‌بینند نیز اقدام کنند یارانه پرداخت می‌شود، بیان کرد: افرادی که جزء ۹۰ درصد باشد قطعا حتی حق یک نفر ضایع نخواهد شد پول هدفمندی یارانه‌ها در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود است، پالایش‌ها انجام می‌شود که اطلاعات شفاف شود و حتی اگر ماه‌های آتی شفاف سازی مشخص شود افرادی که مستحق دریافت بوده اند یارانه ماه های قبل نیز پرداخت خواهد شد.