- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اجرای طرح محله پاک در چهار منطقه شهرستان همدان

سپاه

به گزارش روزانه نیوز صادق نظری در همدان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: همه باید در طرح محله پاک برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و بلای خانمانسوز اعتیاد در سطح جامعه تلاش کنیم.

 

 

وی گفت: این طرح با هدف مبارزه با کاهش میزان مصرف مواد مخدر در چهار محله آسیب‌پذیر شهرستان همدان از قبیل حصار، خضر، شهرک ولیعصر و منوچهری به صورت دقیق اجرا شده است.

 

 

مسئول اجتماعی سپاه ناحیه همدان افزود: بر اساس این طرح که در مناطق آلوده اجرایی شده است اقداماتی از قبیل آگاه‌سازی، آموزش به خانواده‌ها که با معتادین چگونه برخورد کنند، از بین بردن محرومیت‌های محلات، درمان معتادین در کمپ‌ها با تخفیف ۷۰ درصدی و صیانت از خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد.

 

 

وی ادامه داد: آموزش به خانواده‌ها، برگزاری جلسه با توزیع کنندگان موادمخدر و جمع آوری توزیع کنندگان مواد مخدر طی طوماری که اهالی محل امضاء می‌کنند نیز از دیگر اقداماتی است که در این طرح انجام می‌شود.

 

 

نظری اضافه کرد: هدف از اجرای طرح محله پاک تنها اعتیاد نیست بلکه ما یک محله را بر اساس تمام آسیب‌های که وجود دارد بررسی می‌کنیم و آسیب‌های جدی را از هم تفکیک کرده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم اما در برخی از محلات، مواد مخدر آسیب جدی آنها است که همان را پیگیری می‌کنیم.

 

 

وی به بیان آسیب‌های ناشی از اعتیاد پرداخت و ابراز داشت: طی بررسی‌های به عمل آمده از خود اعتیاد ۱۰ نوع مشکل و آسیب به وجود می‌آید از جمله خود اعتیاد، بیکاری، فروش لوازم خانه، اختلاف زوجین، طلاق، بچه‌های طلاق و آسیب‌های بچه‌های طلاق و زن مطلقه و مرد برای امرار معاش و تهیه پوشاک، پرونده‌های قضایی شامل دزدی، قتل و… همه از عوامل موثر در اعتیاد هستند.

 

 

مسئول اجتماعی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد یک موضوع جدی است، گفت: اگر تهیه مواد مخدر سخت و گران شود، مقداری از گرایش‌ها به سمت مواد مخدر کمتر شود.

 

 

وی با بیان اینکه باید در خصوص آسیب‌ها و تبعات استفاده از مواد مخدر به جوانان اطلاع‌رسانی شود، بیان کرد: در این طرح با تهیه کلیپ و مستند، به جوانان عاقبتی که ناشی از اعتیاد است را ارائه می‌دهند و روشنگری می‌کنند.

 

 

نظری در پاسخ به اینکه آیا متولیان امر در این زمینه انجام وظیفه می‌کنند، تاکید کرد: هجمه اعتیاد بسیار جدی و عظیم است و یک برنامه‌ریزی دقیق، پیوسته و منسجم می‌طلبد و تعاملات سازمانی قوی و دقیق می ‌خواهد که ما هنوز به آنجا نرسیدیم و سازمان‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

 

 

وی گفت: محله پاک از نظر ما محله‌ای است که توزیع کننده، مصرف‌کننده و خانواده آسیب دیده از اعتیاد در یک محله نباشد ما به آن محله، محله پاک می‌گوییم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک جشن محله پاک را برگزار کنیم.