- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ضرورت تعیین معیارهای کارشناسی برای تدوین بودجه عادلانه

شورا شهر کاوسی

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید در نطق پیش از دستور بیست‌ویکمین صحن شورا، اظهار کرد: البته کمیسیون تخصصی برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان آمادگی دارد معیارهای کارشناسی شده حوزه بودجه را در قالب طرح، ارائه دهد.

وی همچنین خطاب به اعضای شورای شهر، درخواست کرد: این مهم باید تأکید شود که مباحث بودجه و تعرفه سال ۹۹ شهرداری همدان از سوی روابط‌عمومی شهرداری، در دسترس تمامی مردم قرار گیرد تا نسبت به شرایط مطلع شوند و مطالبه‌گری کنند.

کاوسی‌امید در ادامه نسبت به اعلام وعده اجرای طرح قطار شهری از سوی شهردار همدان در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه 4 انتقاد کرد و یادآور شد: این طرح همچنان در حد مطالعه مطرح است؛ از این‌رو باید طرح مباحث به صورت معقول و منطقی باشد.

 ضرب و شتم خبرنگار در جامعه اسلامی، قابل پذیرش نیست

 

عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین نسبت به ضرب و شتم خبرنگار همدانی انتقاد کرد و گفت: یکی از خبرنگاران همدان به دلیل انعکاس تخلفات رخ داده توسط یکی از هتل‌های معروف استان در زمان اوج بیماری کرونا، از سوی کارکنان این هتل مورد ضرب و شتم قرار گرفت که این گونه اقدامات در جامعه اسلامی، قابل پذیرش نیست.

کاوسی‌امید بیان کرد: نیروی انتظامی و دادستانی باید در این زمینه، حساسیت بیشتری داشته باشد تا شاهد تکرار این حوادث تلخ در شهر همدان نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و شفافیت امری ضروری است، اظهار کرد: متأسفانه اطلاع‌رسانی خبرنگاران به مذاق برخی از افراد خوش نمی‌آید؛ از این‌رو در صورت عدم پیگیری جدی این مهم، فضای فراهم می‌شود که نخبگان و فرهیختگان نمی‌توانند در اجتماع به راحتی طرح مسئله و انتقاد، داشته باشند.

 آموزش‌وپرورش، فرآیند عملیاتی مناسب در آموزش پایه‌ای

 

کاوسی‌امید خطاب به مسئولان جمعیت هلال احمر همدان حاضر در صحن شورا، پیشنهاد داد: تهیه کلیپ آموزشی یک دقیقه‌ای به‌منظور انتشار در فضای مجازی برای آموزش تمامی افراد جامعه و ارتقای فرهنگ خودامدادی، بسیار اثرگذار است.

عضو شورای شهر همدان در پایان گفت: اگر قرار است آموزش‌ها به صورت پایه‌ای صورت گیرد، آموزش‌وپرورش بهترین مأمن آن است که علاوه بر پوشش جمعیت قابل توجهی از جامعه، آموزش‌های خانواده و جای‌گذاری دروس مرتبط هم مدنظر قرار خواهد گرفت؛ در مجموع آموزش‌وپرورش، فرآیند عملیاتی مناسبی در حوزه آموزش پایه‌ای خواهد بود.

طاهره شهابی
روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان