- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت کنند تا مشمول تخفیف قرار گیرند

شیرزادی برق

به گزارش روزانه نیوز شیرزاد جمشیدی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی برق با بیان اینکه در تیرماه و ابتدای مرداد ماه اوج مصرف برق در استان همدان است، اظهار داشت: پیک مصرف برق استان همدان از ۱۵ خرداد ماه آغاز می‌شود و معمولاً با افزایش دما افزایش مصرف برق را صورت میگیرد و ۵۹۶ هزار و ۷۸ مشترک خانگی برق در استان همدان می باشد که۲۲ هزار و ۹۰۰ مشترک خانگی برق در استان همدان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه از ۱۵ خرداد ماه شاهد اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و در این راستا هشت هزار و ۵۵۴ تفاهم‌نامه برای اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار با مجموعه‌ها منعقد شده که مجموعه دیماند آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۶۷ مگاوات است که ۵۰ مگاوات آن عملیاتی شده است و میزان همکاری مشترکین مناسب ارزیابی می‌شود، اضافه کرد: با افزایش دما افزایش بار برق را در استان خواهیم داشت به طوریکه ماه های تیر و مرداد اوج مصرف برق در استان اتفاق می افتد.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید براینکه در سال گذشته پیک بار استان یک درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: پیک بار استان از ۶۸۷ مگاوات در سال ۹۷ به ۶۹۴ مگاوات در سال گذشته رسیده است.

 

 

جمشیدی با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی در مدیریت مصرف برق و طرح های پاسخگوی بار استان بوده است، افزود: امسال ۸۵۵۴ تفاهم نامه برای اجرای طرح های پاسخگوی بار مشترکین پنج تعرفه کشاورزی، صنعتی، خانگی، تجاری و عمومی منعقد شده به طوریکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۶۷ مگاوات دیماند توسط این مشترکین صرفه جویی خواهند کرد که تا کنون ۵۰ مگاوات عملیاتی شده است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اینکه از مهرماه سال گذشته قبوض کاغذی پرداخت هزینه برق مصرفی حذف شده است، گفت: از ۵۹۶ هزار و ۷۸ مشترک خانگی ۵۷۳ هزار و ۱۷۷ مشترک الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۴۵ مشترک مشمول تخفیف شده‌اند و ۱۱۰ میلیون تومان پاداش گرفته‌اند، افزود: ۲۲ هزار و ۹۰۰ مشترک برق در استان همدان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند که این افراد علاوه بر جریمه، هزینه برق مصرفی را ۱۶ درصد گران‌تر از سایر مشترکان پرداخت می‌کنند.