- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اعزام ۸۱۰ زائر به سرزمین وحی از استان همدان

امسال ۸۱۰ زائر از استان همدان رهسپار سرزمین وحی می‌شوند که از این تعداد، ۳۹۲ نفر مرد و ۴۱۸ نفر نیز بانوان هستند.

به گزارش روزانه نیوز از ایران آنلاین، مدیر سازمان حج و زیارت استان همدان ضمن اعلام این خبر، درخصوص تاریخ اعزام و بازگشت حجاج نیز تصریح کرد: اعزام‌ها حدودا از هفته نخست تیرماه آغاز شده و بازگشت زائران نیز بین ۲۸ تا ۳۰ روز پس از اعزام اعلام شده است.
حمیدرضا واحدنژاد در خصوص هزینه حج امسال هم گفت: با توجه به اینکه همه زائرانی که در سال جاری اعزام خواهند شد در سال ۹۹ برای حج تمتع ثبت نام کرده و وجه سفر را نیز پرداخت کرده بودند؛ لذا قیمت تمام شده برای اعزام در سال ۱۴۰۱ برای آنها به قیمت همان سال ۹۹ که ۳۰ میلیون تومان بود، محاسبه شده است.
وی ادامه داد: متأسفانه دولت عربستان، در سال جاری ناگهان قیمت خدمات به زائران را به شدت افزایش داد و به همین دلیل سازمان حج و زیارت مبلغ بین ۵ تا ۷ میلیون تومان از زائران مابه‌التفاوت اخذ کرد.
مدیر سازمان حج و زیارت استان درباره نوع واکسن کرونای مورد تأیید عربستان نیز گفت: تزریق دو دوز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا و داشتن تست منفی پی سی آر از شرایط عربستان برای ورود زائران است که طی رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم برای تزریق این نوع واکسن ‌ا انجام شده است.


انجام ۵ پرواز از فرودگاه همدان به عربستان


مدیرفرودگاه همدان نیز با بیان اینکه ۵ پرواز از فرودگاه همدان به عربستان انجام خواهد شد، تصریح کرد: عربستان پذیرش حجاع را دیر اعلام کرد که کلیات برنامه اعزام زائران خانه خدا مشخص شده اما جزئیات به صورت کامل، معلوم نیست.
علی اصغر جهانگیری اعلام کرد: از فرودگاه همدان  حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر از حجاج استان‌‌های همدان و کردستان اعزام خواهند شد.