- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

‍ اقدامات حوزه خدمات شهری با شروع فصل گرما

خدمات شهری

به گزارش روزانه نیوز وحید علی ضمیر اظهار کرد: متأسفانه در برخی مناطق ، به علت همکاری نکردن تعدادی از همشهریان، شهرداری مجبور است تا زباله‌ها را روزانه در چند مرتبه جمع آوری نماید که این مسئله سبب تحمیل هزینه‌های مضاعف می‌شود.

 

 

ایشان همچنین گفت: شهروندان نیز باید با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع‌آوری زباله مشارکت نموده تا از افزایش و تولید حیوانات موذی جلوگیری بعمل آید.

 

 

علی ضمیر با توجه به گرم شدن هوا و حضور مردم در بوستان‌ها و مکان‌های پرتردد نیز افزود: شستشو و ضدعفونی مبلمان شهری، ست‌های ورزشی و وسایل بازی کودکان در سطح شهر به صورت مستمر تا اعلام رسمی پایان اپیدمی ویروس کرونا در حال انجام است ولی شهروندان با وجود همه اقدامات شهرداری هنگام حضور در بوستان‌ها و پارک ها، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نموده تا مانع انتقال بیماری شوند.

 

 

وی ادامه داد: همدان از معدود شهرهایی است که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به ضدعفونی و گندزدایی مبلمان شهری ، مخازن و خودروهای حمل زباله به صورت روزانه اقدام می نماید.

 

 

این مقام مسئول به عملیات سمپاشی درختان توسط دستگاه توربولاینر که از هفته گذشته بصورت شبانه برای از بین بردن آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و حفظ و سلامت درختان در سطح خیابان ها، معابر عمومی و پارک ها انجام شد، اشاره نمود.

 

 

علی ضمیر همچنین درخصوص کاشت گونه های جدید و کم آب در فضای سبز شهری گفت: نسبت به کاشت گونه هایی مانندگل مغربی، حنا و پنستمون هتروفیلوس یا گل گاو زبان هندی در فضای سبز شهری اقدام شده که نیاز کمی به آب دارند.