- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

رونمایی از کاروان عشق کتاب تاریخ شفاهی هیئت‌های حسینی استان همدان

از کتاب کاروان عشق که تاریخ شفاهی هیئت‌های حسینی استان همدان به نویسندگی علی اصغر حمدیه و محسن صیفی کار همزمان با دهه کرامت رونمایی شد.
به گزارش روزانه نیوز،  مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در کتاب کاروان عشق جریان حرکت ساز حسینی را در استان را ثبت شده است و این کتاب آغاز یک راه که تصاویر هیئت‌های حسینی استان تا سال ۱۳۵۸ در این کتاب به تصویر کشیده است.

حجت الاسلام نظیری افزود: ما علاوه بر هیئت‌های دیرینه حسینی، انجمن یادآور حسینی با قدمت ۶۰ ساله و مجمع مکتب امام زمان (ع) را داریم و نباید بگذاریم این‌ها در گذر تاریخ از بین برود و وظیفه نگهداری و معرفی آن‌ها برای آیندگان بر عهده ماست.

او افزود: هیئت‌ها در انقلاب اسلامی و جریان‌های اجتماعی نقش مهمی داشته اند و دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: آن کسانی که بنایشان حذف خدا از اعتقاد مردم است با هیئت‌ها روبه رو هستند و هویت‌ها هستند که برای نسل آینده ما دین و ارزش‌ها و هویت بخشی را به همراه دارند.

نمایند، ولی فقیه در استان همدان گفت: همدان در توجه هیئت داری و به ائمه بین شهر‌های پرسابقه در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: یک نهاد مردمی با محوریت اباعبدالله و ائمه به وجود آمده و این محبت به پیامبر و خاندان او ما را گرد هم نشانده و هویت جمعی به ما داده است.

امام جمعه همدان در این مراسم گفت: دشمن امروز دنبال تفرقه اندازی و خرافه پردازی در دل عزاداری‌های ماست و اگر ما سنت‌های را زنده نگه داریم جلوی این نفوذ‌ها را می‌گیریم.

او افزود: حماسه کربلا هم که محور بیشتر مراسم آیین و مذهبی ماست از طریق یک اراده بزرگ و را سخت ماندگار شد.

این کتاب در ۷۳۶ صفحه در ۷ فصل به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان چاپ شده است.

مراسم رونمایی کتاب کاروان عشق با ورود پرچم حرم مطهر امام رضا ع و خادمان این حضرت همراه شد.