- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

برگزاری جشن نسیم مهر با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان همدان

انجمن حمایت از زندانیان همدان همزمان با دهه کرامت اقدام به برگزاری جشن نسیم مهر کرد.

به گزارش روزانه نیوز از ایران آنلاین، دادستان همدان در مراسم نسیم مهر با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان طبق قانون و با هدف کمک و حمایت از خانواده های زندانیان تأسیس شده است، گفت: وقتی فردی به هر علتی محکوم به زندان می‌شود، ناخودآگاه خانواده اش نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد که این افراد نیازمند حمایت و یاری هستند.
حسن خانجانی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان، با شناسایی خانواده‌های زندانیان و راستی‌آزمایی مشکلات آنها، از هیچ اقدامی در راستای کمک به آنها دریغ نمی‌کند و با گستردن چتر حمایتی خود بر سر آنها، اجازه نمی‌دهد کرامت انسانی خانواده‌ها آسیب ببیند.
دادستان همدان با بیان اینکه هرگونه حمایت از خانواده زندانیان با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم‌‍نهاد صورت می گیرد، تصریح کرد: شخص زندانی به هر علتی که از نظر قانونی بزهکار تلقی می‌شود، مستلزم مجازات فردی است اما خانواده آنها نباید آسیب ببیند.
مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه خانواده، نهاد مقدسی است که نباید آسیب ببیند، گفت: وقتی فردی مرتکب جرم می‌شود طبق قانون باید مجازات شود و تاوان خطایش را بدهد اما خانواده‌‎اشان نقشی در ارتکاب جرم آنها ندارند، بنابراین باید از سوی انجمن‌های حمایتی و مشارکت خیران نیکوکار حمایت شوند.
ذوالفعلی‌نژاد افزود: انجمن حمایت زندانیان همدان به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات را برطرف کند لذا سایر نهادها باید به کمک خانواده زندانی‌ها بیایند و در تأمین معیشت، جهیزیه و هرگونه نیاز مادی و معنوی یاریگر آنها باشیم تا حداقل آسیب را از نبود سرپرست متحمل شوند.
وی ادامه داد: برخی خانواده زندانیان به دلیل اعتقاداتشان و حفظ آبرو و اعتبار خود به هیچ نهاد حمایتی مراجعه نمی‌کنند و به تنهایی و با دشواری بار زندگی را به دوش می‌کشند، قطعاً، وظیفه انسانی ما حکم می‌کند در قالب تشکیل انجمن‌های حمایتی و مددکاری، نسبت به شناسایی این قبیل خانواده‌ها و یاری کردن آنها اقدام کنیم.
گفتنی است، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی و محصولات تولیدی بنیاد تعاون زندانیان همدان نیز در معرض دید و فروش حاضران در مراسم قرار گرفت و در پایان نیز از خیران این حوزه قدردانی شد.
جشن نسیم مهر انجمن حمایت زندانیان همدان با حضورحجت‌الاسلام فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانجانی دادستان مرکز استان، ذوالفعلی‌نژاد مدیر کل زندان های همدان، عبدالملکی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان همدان، جمعی از رؤسا و مسئولان ستادی، جمعی ازخیران استان و خانواده‌های نیازمند زندانیان در سالن ولیعصر همدان برگزار شد.