- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

اختصاص ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی به بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت:۵۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی طی سال گذشته به بانک کشاورزی اختصاص یافت که این امر نشان از توانمندی این بانک در حوزه اشتغالزایی دارد.

اختصاص۵۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی به بانک کشاورزی

به گزارش روزانه نیوز ، هوشنگ حیدرنژادیان افزود: همچنین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه و پرداخت سرمایه در گردش به واحد‌های دام و طیور به بانک کشاورزی محول شده است.

وی با بیان اینکه تولید، اشتغال و کارآفرینی اولویت بانک کشاورزی است، ادامه داد: در راستای اجرای طرح دامدار کارت از ۲۱ اردیبهشت امسال تاکنون ۶۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۷۳ میلیارد ریال پرداخت شده، ضمن اینکه ۸۴۴ میلیارد ریال نیز به عنوان غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی و باغات استان طی سال زراعی پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: پرداخت ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی این بانک در سال گذشته زمینه ایجاد ۹ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی را در سطح استان فراهم کرده است. 
به گفته وی، از ابتدای سالجاری تاکنون پنج هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال تسهیلات (بخش‌های مختلف) در قالب پنج هزار و ۳۰۲ فقره پرداخت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹۵ درصد و از نظر مبلغ هم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان افزود: این تسهیلات در قالب ازدواج و فرزند آوری، رونق تولید، اشتغالزایی، صندوق توسعه ملی، بند الف تبصره ۱۸، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بانک کشاورزی استان همدان در سال جاری ۲۵۶ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۳۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال را به زوج‌های جوان پرداخت کرده است.

حیدرنژادیان مشارکت در ساخت سد گرین نهاوند با یک هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال اعتبار و مشارکت در اجرای طرح آب و خاک و قنوات شهرستان قروه درگزین به ارزش ۹۵۰ میلیارد ریال را از دیگر فعالیت‌های مشارکتی بانک کشاورزی در استان همدان برشمرد.

به گفته وی، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مانده مطالبات غیر جاری و معوقات بانک کشاورزی استان همدان است که هشت درصد مجموع پرداختی را شامل می‌شود.