- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

دستگاه قضا از همکاری خانواده های ایثارگران و جانبازان با کمیته مصلحین استقبال می کند

دادگستری

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از خبرنگار رودآور؛ ظهر امروز در ادامه ملاقات های مسئولان و گروه های مختلف با رئیس کل دادگستری استان همدان به مناسبت هفته قوه قضائیه، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با عدالتخواه دیدار کردند.

 

در این دیدار «محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: منافقین از همان نخستین روزهای پیروزی انقلابی اسلامی با اجرای طرح پروژه نفوذ به دنبال تعیین جایگاه برای نفوذی های خود در دستگاه ها و ارگان های اساسی نظام بودند، تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب نوپای مردمی استفاده کنند.

 

ترورهای کور منافقین، سال خونین 60 را رقم زد

 

وی به نفوذ بنی صدر در صدر دولت و دیگر جنایتکاران منافق، در دستگاه های دیگر اشاره کرد و افزود: ترورهای ناجوانمردهای منافقین در سال 60 بر کسی پوشیده نیست و این سال را، سال خونین انقلاب می نامند.

 

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه آن خونه پاک ریخته شده همچون خون شهید حاج قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی در مسیر خود بیمه کرد، افزود: در آن سال شاهد ترورهای بسیاری بودیم که منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین تعدادی از ائمه جمعه همچون شهید صدوقی و شهید مدنی و یا انسان ها و شهدای وارسته ای از جمله شهیدان؛ چمران، نامجو، کلاهدوز، محلاتی، و جهان آراء بودیم.

 

آیت الله خامنه ای، ذخیره ای ارزشمند برای سکانداری کشتی انقلاب

 

عدالتخواه به ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در همان سال هم اشاره کرد و گفت: خداوند تعالی خواست تا این ذخیره ارزشمند انقلاب برای نظام بماند و این گونه بیش از 30 سال در برابر توطئه های همه جانبه دشمنان کشتی انقلاب را با درایت تمام هدایت کند.

 

وی با بیان اینکه امروز اقتدار انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی ها و رشادت های جانبازان و ایثارگران است، تصریح کرد: این مسئله وطیفه ما را سنگین تر کرده که باید همیشه و در همه حال پاسدار خون شهدا و آن رشادت های ایثارگران و جانبازان باشیم که خالصانه در راه دین و انقلاب ایثار کردند.

 

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با اشاره به احادیث نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) مبنی بر اینکه پاداش و سعادت بزرگی در انتظار کسانی است که به فکر اصلاح ذات البین و حل اختلاف بین مردم و گروه های مختلف هستند، عنوان کرد: در احادیث معتبری نقل شده که آنانی که اصلاح ذات البین را انجام می دهند مقربین درگاه الهی هستند و آنانی که دست دوستی کسی که برای رفع اختلاف اقدام کرده را رد می کنند، لعن شده اند.

 

دستگاه قضا از همکاری خانواده های ایثارگران و جانبازان با کمیته مصلحین استقبال می کند

 

عدالتخواه به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد هم پرداخت و اظهار کرد: بی تردید جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با آن خلوص نیت همیشگی که دارند می توانند در مساجد، محله ها و صنوف مختلف حضور یابند و با کلام شیوای خود به حل اختلافات موجود در بین مردم بپردازند.

 

وی با بیان اینکه تجربه و خلوص نیت خانواده های معزز شهد، ایثارگران و جانبازان برای اصلاح ذات البین می تواند کمک کار کمیته مصلحین باشد، تصریح کرد: از همکاری این عزیزان با دستگاه قضایی در کمیته های مصلحین و معتذرین به منظور فراهم ساختن شرایط صلح و سازش بین طرفین دعوا استقبال می کنیم.