- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

طرح آبرسانی به ۷۲ روستای محروم استان اجرا می‌شود

استاندار همدان گفت: طرح آبرسانی به ۷۲ روستای استان که دارای مشکلاتی در بحث تامین آب شرب موردنیاز هستند، در راستای پروژه محرومیت زدایی از روستاها و با انعقاد تفاهم نامه همکاری سپاه پاسداران و خیرین، به زودی عملیاتی و اجرا می شود.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین بهره‌ برداری از ۱۹ پروژه آبرسانی به روستاهای محروم استان همدان، افزود: در همین ارتباط تفاهم‌نامه اجرا طرح میان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با خیر آبرسان حاج «اکبر ابراهیمی» برای اجرای عملیات آبرسانی به ۷۲ روستای محروم استان همدان که فاقد تاسیسات آبی هستند، امضا شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز ۱۹ پروژه آبرسانی روستایی شامل ۱۲ روستای شهرستان نهاوند و ۶ روستای شهرستان فامنین به بهره برداری رسید، گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به این روستاها، ۳.۴ میلیارد تومان از طرف خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی و پنج میلیارد تومان نیز از طریق دستگاه‌های اجرایی استان تامین و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح گامی عملی برای آبرسانی به مناطق روستایی استان همدان است، تصریح کرد: براساس تفاهم نامه منعقده، این خیر بزرگ به عنوان پدر طرح های آبرسانی کشور ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه آبرسانی به ۷۲ روستای محروم استان همدان را تامین و پرداخت کرده است. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه حاج اکبر ابراهیمی در حوزه های علمیه و نیز در توسعه حرم عبدالعظیم اقدامات ارزشمندی را انجام داده است، افزود: وی به عنوان کارآفرین برتر کشور و صادرکننده کالاهای با کیفیت، بیش از ۳ هزار کارگر را نیز به عنوان شاغل در مجموعه های تولیدی تحت حمایت دارد.

وی با اشاره به اینکه حاج اکبر ابراهیمی نیز به عنوان پدر آبرسانی به روستاها و همچنین مدرسه ساز از جمله بزرگترین خیرین کشور است، تصریح کرد: طرح آبرسانی به هزار و ۹۰۰ روستا در محروم ترین نقاط ایران با هزینه این خیر اجرا شده و بیش از ۲۵۰ مدرسه نیز در کشور ساخته است.

قاسمی فرزاد در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران، گفت: این شهید والامقام نه تنها شخصیت علمی برجسته‌ای داشت بلکه سیاستمداری در میدان جنگ بود که صادقانه و خالصانه در مسیر انقلاب و خدمت به مردم گام برمی داشت.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: این خیر بزرگوار همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده مستمند را تحت پوشش خود دارد و ماهیانه برای هر یک مبلغ ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می کند.