- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

بیش از ۳۰ مرکز شبه خانواده بهزیستی در همدان فعالیت می‌کند

دادستان همدان با اعلام اینکه بیش از ۳۰ مرکز شبه خانواده بهزیستی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: لازمه موفقیت این مراکز ورود و تعامل بیشتر دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف با بهزیستی برای حمایت از کودکان، نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست است.

به گزارش روزانه نیوز ،حسن خانجانی موقر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش از 30 مرکز شبه خانواده بهزیستی در سطح استان، اظهار داشت: فعالیت مؤثر، مناسب و پویایی این مراکز که به طور عمده به صورت مؤسسات خیریه ای اداره می شوند، با تعامل هرچه بیشتر ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف محقق شدنی است.

دادستان همدان افزود: به طور مثال فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت‌ها و حرفه‌هایی را متناسب با سلایق نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست این مراکز آموزش دهد و یا متولیان فرهنگ و ورزش هم شرایط بهره‌مندی رایگان از خدمات زیرمجموعه خود را برای اینان فراهم سازند.

خانجانی موقر تصریح کرد: حتی می‌توان با مهارت آموزی مناسب فرصت‌های شغلی متعددی برای جوانان حاضر در مراکز شبه خانواده بهزیستی، با هدف ورود آنان به واحدهای تولیدی ایجاد کرد.

دادستان همدان به همراه مدیرکل بهزیستی استان و سرپرست بهزیستی شهرستان همدان با بازدید سرزده از مراکز بهزیستی از نزدیک در جریان مشکلات پیش روی این مراکز قرار گرفتند تا پس از آن با پیگیری‌های خود گامی برای رفع مسائل مطرح شده برداشته شود.

وی با بیان اینکه کودکان، نوجوانان و جوانانی که در این مراکز زندگی می کنند، جزئی از فرزندان این آب و خاک هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، عنوان کرد: با افزایش تعامل و هماهنگی بیشتر بهزیستی و ادارات مختلف، فرصت‌های متعددی برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی این افراد فراهم می‌شود.