- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

۷ درصد مصرف برق استان همدان در فصل پیک مربوط به ادارات است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به سهم ۷ درصدی مصرف برق ادارات در فصل پیک گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ادارات باید درساعات غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به مصرف جاری خود کاهش داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز ،علی سهرابی بیدار اظهار داشت: هدف از اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در استان صرفه جویی و مدیریت بهتر برای تولید و توزیع انرژی است. 

وی با بیان اینکه مصرف برق در کشور طی ساعات 12 تا 18 به حداکثر مقدار خود می‌رسد، تصریح کرد: تغییر ساعت کار ادارات و تعطیلی ادارات در ساعت 13 سبب می‌شود مصرف زودتر کاهش یابد. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه مشترکین اداری و عمومی حدود 4 درصد از کل مشترکان برق در استان را شامل می‌شوند، عنوان کرد: سهم 7 درصدی این بخش در انرژی مصرفی استان در فصل پیک نشان دهنده تأثیر مدیریت ساعت کاری در کاهش اوج مصرف است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه ادارات طبق مصوبه هیئت وزیران باید درساعات غیر اداری 60 درصد نسبت به مصرف جاری خود کاهش داشته باشند، گفت: اگر کاهش 60 درصدی توسط ادارات رعایت نشود دستگاه‌های اجرایی با اخطار و قطع برق روبه رو خواهند شد. 

وی با تاکید بر اینکه مصارف ادارات به صورت نرم افزاری پایش می‌شود، اظهار داشت: از این طریق ادارات پر مصرف شناسایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تشکیل اکیپ‌های بازدید از ادارات در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: بازرسان، چک لیست‌های مربوطه برای بخش‌های روشنایی، سرمایش و نظایر آن‌را تکمیل کرده و درصورت لزوم اخطار برای ادارات پرمصرف صادر می شود. 

سهرابی بیدار گفت: مشترکین خانگی 34 درصد، مشترکین صنعتی 15درصد و مشترکین کشاورزی 31 درصد از مصرف انرژی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سهرابی بیدار اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طریق وزارت نیرو برای توسعه و ارتقا نیروگاهی و شبکه‌های برق و مدیریت سمت تقاضا با کاهش 10 درصدی مصرف مشترکین در بخش‌ خانگی و تفاهمنامه‌های انجام شده با مشترکین صنعتی و کشاورزی و کاهش ساعت کاری مصرف مشترکین اداری امیدواریم تابستان امسال را به سلامت بگذرانیم.