- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

ارایه هر گونه خدمات در مراکز عمومی به افراد فاقد ماسک ممنوع است

سردار فرجی

به گزارش روزانه نیوز اکیپ مشترک قرارگاه پدافند زیستی شهرستان همدان ضمن بازدید از برخی مراکزعمومی پرتردد نحوه ارایه خدمات و رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های قانونی ستاد مدیریت کرونا را بررسی و موارد مقتضی را به متولیان این مراکز تذکر دادند.

 

این اکیپ با حضور نمایندگانی از فرمانداری شهرستان همدان، بسیج ناحیه همدان و مرکز بهداشت از چندین مرکز عمومی پرتردد از جمله بانکها دفاتر پیشخوان ، دفتر خدمات قضایی، فروشگاه زنجیره ای و ادارات سطح شهر همدان بازدید کردند.

عدم ارایه خدمات به افراد بدون ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر موارد بهداشتی در این بازدیدها مد نظر قرار گرفت .

با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در همدان عدم استفاده غیر ضروری از آسانسور در مراکز پرتردد، عدم استفاده از استامپ و خودکارهای مشترک، تبدیل سیستمهای نوبت دهی دستی به پدالی ، اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش ازدحام در این مراکز مورد تاکید قرار گرفت.

 

سردار مهدی فرجی در حاشیه بازدید از اداره کل ثبت اسناد استان همدان با اشاره به مراجعان قابل توجه ناشی از فراخوان سراسری تبدیل اسناد مالکیت گفت : هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست و در این شرایط نباید ارایه خدمات به گونه ای باشد که باعث افزایش مراجعات و ازدحام در ادارات و سایر مراکز باشیم.

 

حسین افشاری،فرماندار شهرستان همدان نیز در حاشیه بازدید از شهرداری منطقه 3 همدان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار تصریح کرد : تعداد مراجعان در شهرداری بالاست و باید در زمان عدم حضور احدی از کارکنان همکار دیگری امور مراجعان را به انجام برساند تا در این شرایط شاهد انتظار و ازدحام مراجعان نباشیم.

 

دکتر خیر اندیش،رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در حاشیه این بازدیدها یادآور شد : استقرار تجهیزات بهداشتی پوشش کفش، سیستم نوبت دهی پدالی،جانمایی مطلوب و فاصله گذاری صندلی مراجعان، استفاده کلیه کارکنان و مراجعان از ماسک و پیش بینی ضدعفونی دستها در بدو ورود مراجعان می تواند در کاهش شیوع ویروس کرونا در این مراکز بسیار موثر باشد.

 

سردارفرجی جانشین قرارگاه زیستی وبازرس ستاد مدیریت بیماری کرونای استان همدان با همراهی فرماندار شهرستان همدان و رئیس مرکز بهداشت ضمن بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهید دیباج با اهداء گل از خدمات قابل توجه کادر بهداشتی و درمانی این مرکز و تلاشهای شبانه روزی کلیه کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان همدان قدردانی کردند.

 

 

این مرکز یکی از 5 مرکز 16 ساعته پیش بینی شده در سطح شهرستان همدان است که افراد با علایم بیماری تنفسی و سایر علایم احتمالی ویروس کرونا می توانند از ساعت 8 صبح لغایت 22 به این مراکز مراجعه نمایند تا از مراجعه به بیمارستانها و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا کاسته شود.

 

سردار فرجی