- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

60 میلیارد تومان اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان توزیع شد

افشاری فرماندار همدان

به گزارش روزانه نیوز فرماندار شهرستان همدان گفت : 142 میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار برای 268 طرح در اعتبارات سال جاری برای تکمیل و اجرای طرحها و پروژه های سطح شهرستان از 5 محل پیش بینی و ابلاغ شده است.

 

وی افزود : از این میزان 59 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارات ابلاغ شده از منابع استانی است که شامل 27 میلیارد و 283 میلیون تومان اعتبار تملک دارییها،1.5 میلیارد تومان از محل سه درصد نفت و گاز و 30 میلیارد و 414 میلیون تومان اعتبار متوازن می باشد.

 

افشاری با بیان اینکه الزامات قانونی بودجه در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفته است تصریح کرد : رویکرد ما در توزیع اعتبارات اولویت دادن به طرحهای مردم محور بوده است که از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخوردار بوده تا سریعتر به بهره برداری برسد.

 

وی افزود : از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود 13 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که 12 میلیارد و 908 میلیون تومان مربوط به ورزشهای همگانی و یک میلیارد و 76 میلیون تومان مربوط به ورزش دانش آموزی است.

 

فرماندار همدان گفت : در جابجایی اعتبارات بین فصول تعیین شده محدودیت قانونی داریم و مدیران باید پیگیر تخصیص اعتبارات و اجرای سریعتر پروژهای مربوطه باشند.

 

وی با اشاره به اين که ميزان تحقق تعهد اشتغال در شهرستان همدان طی سه ماهه سال جاري 113 درصد بوده است، عنوان کرد: ميزان تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری يک هزار و 574 مورد پیش بینی شده است که در سه ماهه نخست امسال براي يک هزار و 772 نفر اشتغال ايجاد شده است.

 

افشاری با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 350 نفر بیمه شده اجباری جدید هستند افزود : در این راستا دستگاههای اجرایی زمینه اشتغالزایی را برای ورود و فعالیت بخش خصوصی فراهم نموده اند و در شهرستان همدان ایجاد مشاغل پایدار را هدفگذاری کردیم.

 

وی افزود : 43 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی مرکز استان تحصیل می کنند که در کنار هیاتهای علمی و اساتید دانشگاه یک ظرفیت قابل توجه در همدان است.

فرمانداری همدان